lördag, juli 04, 2015

Så där ja

 Vårt hö är inne. Massor av hö. Underbart!

 Kvar på åkrarna ligger ett ganska stort antal rundbalar, både hö och hösilage till salu och ensilage till tjurarna
Nu kör vi in det sista hos grannen, sedan kan vi andas ut för i år

I måndags var jag och Four till Bergslagen och tävlade IK-1. Lite nervöst är det, jag vet inte var jag har den lille mannen, men han skötte sig riktigt fint. Vi tappar lite poäng här och där, framförallt måste jag lära mig att få timing på svängarna vid grindarna där jag blåser stooora signaler av gammal vana och då springer han stooort och då blir det vida svängar.
Efter en ok triangel kom vi till delningen där många hade trassligt, jag gjorde en klockren lucka direkt, vred mig mot djuren, kallade in hunden och väntade... På en hund som inte kom in (!) Öh?! Fåren rann ihop, jag delade igen... och han kom inte in, däremot flög han in och tänkte stoppa dem från att gå ihop igen. Tredje luckan jag gjorde puttade jag iväg fåren flera meter innan jag kallade in honom och då kom han väl då. Två poäng kvar på den och sedan lyckades vi inte fålla på den tid som var kvar. Till saken hör att de flesta får gick in snällt i fållan, så jag var inte beredd när jag fick en som absolut inte skulle gå in.Suck! Blygsamma 66 poäng slutade vi på.
Det var jättefina djur och trevlig tävling, så nu håller jag tummarna för att det blir något återbud så att jag får starta även nästa vecka, när jag är första reserv.

Four roade sig också med att leka med lillkusin och morbror Buzz (Kim/Ben).








och till sist, innan höskullen kallar. Ett ufo...

eller ett av två stora stenskott i vindrutan. Många vägarbeten är det nu :-(

Inga kommentarer: