torsdag, november 16, 2006

en dag som gjord för att inte gå ut

Vi har ganska halt på vår isiga gårdsplan nuförtiden men i morse slogs alla rekord på den fronten... Jag åkte på skorna nerför den lilla backen till fåren och fick gå i snön på vägkanten för att komma upp igen, jag och Tinto fick gå en omväg för att över huvud taget ta oss till hagen, hundarna sladdade omkring... ja, spöregn på isen var inte vad vi behövde. Sedan fortsatte det; att jag och bilen över huvud taget höll oss på vägen tillskrivs ren och skär tur - inte särskilt mycket skicklighet att tala om ;-) En dag som gjord för att stanna inomhus alltså, men ibland kallar plikterna.

Imorgon väntar kalasande. Jobbarkompisarna ska fira "hon som fyllde 40" för ett tag sedan (och som inte haft några lediga helger förrän nu). Det ska bli trevligt. Jag har inte koll på upplägget men förväntar mig god mat och trevligt umgänge och med det är jag ganska nöjd (jisses, vad är det som händer - jag låter ju som farmor?!)
Lika trevligt tyckte jag att det var att hussen fick en inbjudan från Skanska, som han varit säsongsanställd hos, till en övernattning i Tällberg med julbord och show. Inte vilken show som helst heller, utan Joe Labero och Robert Wells stora föreställning i Ejendahls Arena. Nu återstår bara att övertyga hussen om att han (det vill säga vi) ska gå ;-)

Jag funderar fortfarande till och från på upplägget (eller främst handlingen) till den berömda novelltävlingen. Jag har dock en känsla av att det är bättre att ösa på och inte fundera så mycket. Det ger sig nog med handlingen efterhand. Jag har förresten anmält mig till en skrivarkurs på jobbet. Den ska visserligen var inriktad på att nå ut med lättläst information men första avsnittet handlade om kreativt skrivande så där kanske jag kan få några uppslag ;-) Just nu känner jag mig inte så kreativ så jag ska nog befria hästen och ett par hundar från regnet. Bud och Scott har haft lyxdag idag, Scott har varit med husse (och förmodligen dammsugit pickupen på allt ätbart) och Bud har varit inne (och som vanligt inte gjort något sattyg alls). När det regnar som imorse känns det bättre att bara ha två hundar ute i varsin avdelning så att ingen kan bli bortjagad från kojan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha, jag ser hur du åker omkring med en massa sprattliga Bc som också åker omring på isen på morgonkvisten. Ja FY vilket väder.

Jag har samma problem med att vissa hundar jagas bort från kojorna. Därför är pensionärerna inomhus nuförtiden.

Ha det görskoj på festen ikväll och släpp loss ordentligt! Tänk INTE på dagen efter ;-D
Hälsar Mackan