lördag, november 18, 2006

firad

Igår blev jag firad av arbetskamraterna med fina presenter, bowling, god förtäring och trevligt sällskap till mitt i natten, trevligt! :-) Tack för det, vänner!
Idag har vi fått köttleverans så imorgon åker jag till nästa slakteri och lämnar kött som ska bli till korv. Förra årets får/lammkorv blev en succé så vi hoppas att årets blir lika god.
Dessutom fortsätter vi kursen imorgon och då har antalet fyllts på med ytterligare två ekipage så nu har vi fullt. Det ska bli kul! Jag har beställt bra väder.

På hästfronten är det lugnt. Jag har nyss svarat på en annons och frågat om vederbörande kan tänka sig att låna ut hästen (ett nordsvenskt brukssto) på foder om hon inte blir såld, vi får se om jag får något svar. Det kändes som en häst för oss när jag läste annonsen. Tinto finner sig väl i att vara själv, hon verkar inte särskilt ledsen men jag tycker att det ser ut som att hon har hemskt tråkigt. I och för sig vet jag inte om hon rörde sig så mycket mer när hon hade sällskap av Tim men det känns som om hon är ensam. Hon får gå med träningfåren på dagarna om det inte dyker upp någon hästkompis... Jag såg nyss på Emil i Lönneberga på teve och log vemodigt över hans fina Lukas - precis samma typ av häst som Tim som jag saknar så förskräckligt mycket i perioder...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej
Jasså det är fullt på kursen nu. Vad bra. För jag vill gå men har lite fullt upp de få timmar det är ljust på helgerna...
Hälsar Mackan