onsdag, november 22, 2006

Grattis - You made it!

står det på sidan 24 i den nya url-rebusen :-) tralalalala
Här kommer länken till den nya rebusen http://www.internetlankar.se/spel/3rebus/skrivhar.htm

Den här handlar om reklamslogans och jag tittar uppenbarligen alldeles för lite på teve för jag körde fast på mååånga. Tack google för hjälpen - där finns verkligen allt (utom den sista men den gissade jag).

Idag blev fåren klippta. Som små rådjur struttar de runt nu. De ser otroligt lustiga ut när de är nyklippta men om någon vecka kommer de att vara jättefina. Dessvärre upptäckte vi en juverinflammation också så den tackan är behandlad nu. Hon är pigg och äter bra och hänger med de andra utan problem så det ska inte vara någon fara med henne, men man blir ju lite orolig vad som händer till våren om och när hon lammar - flammar inflammationen upp igen då? Inget att göra åt i det här läget mer än att se till att tackan blir frisk och sedan hålla alla tummar. Det var mycket gegg i den juverhalvan :-(

Apropå titta på teve är det dags igen ikväll. Bonde söker fru - veckans höjdpunkt på tevefronten ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

ÅÅÅÅÅÅååååååååååååååååååååhhhh Ewa du är för HEEEEMSKt underbar *LLLL jag som äääälskar reklam. skulle aldrig ens drömma om att missa reklamen på bio ;-)så vi får väl se hur mkt reklam freak jag är ......
Kitty i soooolen

Anonym sa...

Aha! En till rebus. Kul, synd att vi har så himla mycket att göra på jobbet nu ;-D
Åh vad kul det skulle vara att komma och träna på de nyklippta fåren! Men nu i helgen har väl du kurs en dag ? Och jag ska jobba på julskyltningen på söndag och på lördag är det också kört.
Hälsar Mackan