torsdag, november 30, 2006

filmtajm

Idag fick jag för mig att titta på premiärfilmen med videokameran som jag fick i födelsedagspresent och som jag har skrattat!!! Varken jag, Ulf eller min mamma var några kandidater för att få jobb på teve - det filmades med linsskyddet på (och ljudet förstås), det zoomades åt fel håll så det bara var prickar i fjärran och min mamma hade en lång sekvens där hon filmade gräset och hade en monolog om vilken knapp hon skulle trycka på för att starta kameran. Jag skrattade så jag låg raklång i soffan... :-) Bud tyckte att vallningsfilmen som följde efter födelsedagsfirandet var mer intressant, han sprang till sovrumsfönstret och tittade ut; han hörde ju att mamma var här och tränade Rex ;-) Det tog en stund innan han förstod att ljudet kom från teven... Roligt var det och minsann, glimtade det inte till med en liten allvarlig svartvit hund också. Zekes rörelser gör sig i teve, sådär fin har jag inte uppfattat honom förut. Nu ska jag bara skaffa datakabel så att jag kan redigera filmerna också och bränna ner dem på dvd.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha, la mig dubbel när jag läste om din filmning.....säger bara det, välkommen i gänget "vi som inte vet vilken knapp och när ;-)".
När vi införskaffat videokamera skulle ett mentaltest filmas med undertecknad vid spakarna. Eftersom jag uppfattat det som att man skulle hålla in knappen medan man filmade (klart man skulle ju släppa den, skulle ju eg bara trycka till den lite lätt) och släppa när man var klar blev följden att jag filmade ungefär vart tredje moment och de andra blev filmade emellan momenten när jag hade kameran på axeln och gick och snackade med folk på vägen till nästa grej. Såååå mycke gräs och fötter och såååå mkt skitsnack. Men kuuuuuuul! Som väl var hade någon annan knapp kunnig person oxå filmat så vi fick ändå se vad vi skulle, men faktum är att den filmen var inte alls i samma skratt klass som min ;-)
Från behind the lins,
Kitty