onsdag, november 29, 2006

samma sinnesstämning trots att det är onsdag

Idag känner jag mig som om det skulle vara tisdag i november ;-) Att betala räkningar kan verkligen göra en på dåligt humör... Men nu är det gjort för ett tag igen och jag försökte muntra upp mig med Mackan-metoden (som ni hittar på www.skippo.org) och jomenvisst, lite gladare blev jag nog. För säkerhets skull bytte jag ut fisken mot hemgjord chorizokorv (inte hemgjord av mig förstås utan av Åkes Slakteri som gjorde vår fantastiskt goda lammkorv) men i övrigt gällde "man tager vad man haver och häver in det i ugnen". Till det dracks två glas vin (återigen, för säkerhets skull *fniss*) så nu kan jag till och med tänka mig att sortera lite papper i det bombnedslag som skulle kallas kontor...

För att jobba vidare med livets glädjeämnen struntar jag i papperen och går ut med hundarna istället ;-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ha ha! Tänk vilka tricks som kan fungera. BRA!!

Anonym sa...

Roligt att höra att det är fler än jag som blir på dåligt humör av att betala räkningar. När jag gör det (och en bra stund efteråt) går det inte att tala med mig. Jag tror att, i mitt fall, det beror på att pengarna aldrig räcker till, det blir någon eller några som inte kommer med på dragningen varje gång.
Hälsningar
Mona

Anonym sa...

Det är väl eg det gamla vanliga, det är inte pengarna som är för lite ..... det är för många dagar kvar på månaden när pengarna är slut ....
Kan det vara så att de lurar oss med att det är två tisdagar i en massa veckor ??
Men visst hjälper det med vin *LLL
i alla lägen *fniss.
Och god mat e ju aldrig fel det heller ....
Kram från Skånelandet

Ewa sa...

Jag tror också att antalet räkningar och summornas storlek har att göra med det dåliga humöret...