lördag, juni 09, 2007

ett inlägg om politik - i en här bloggen?!

I dagens Expressen står det att infrastrukturminister Åsa Torstensson yttrat sig om de gemensamma postboxarna i flerfamiljshus. Storyn handlar om att PTS har rekommenderat att alla flerfamiljshus ska ha gemensamma postboxar från 2011 och att de boende ska få hämta posten i entrén. Nu säger Torstensson att "postoperatörernas utdelningsplikt går före eventuella rekommendationer..."
Men hallå!!! Vem bryr sig om postoperatörernas utdelningsplikt när det gäller oss på landsbygden? Vi har en halv kilometer till brevlådan och jag vet att det finns många hushåll i det här avlånga landet som har många kilometer till brevlådan. Något säger mig att Åsa Torstensson bor i ett flerfamiljshus...
Sådant här går jag igång på!

Usch. Över till något mycket trevligare:
Idag har jag och Lillehund (apropå Yvonnes kommentar till ett tidigare inlägg så kommer han aldrig att bli någon Storehund - oavsett resultat *fniss*) varit till Yngve och tränat tillsammans med släkten. Zekes släkt, alltså.
Det var Multi med brorsan Ippo, Mikaela med brorsan Mysak, Roland med halvbrorsan Mysak och Anna med Tina som inte är släkt alls, men vi gillar dem ändå ;-) som är i Skinnskatteberg på träningsläger några dagar. Vi samlades hos Yngve och har tränat så gott det gick i hettan. Yngve har rya-får så det var minst sagt rörligt. Zeke lyssnade dåligt på saktavisslan igen... I alla fall första rundan, andra gick han riktigt bra och lyssnade fint. Vi behöver verkligen träna på fler ställen så att vi kommer ifrån det här tramset med att han går fint andra träningspasset... På tävling får man sällan två chanser... Det var jättekul att se att Mikaelas Mys gjort så stora framsteg. Nu är han verkligen träningsbar. Kul också att Multi tänt på vallning och skaffat egna träningsfår. Eventuellt blir det träning med dem i morgon också - vi får se var de tränar i morgon.

Fortfarande mycket, mycket varmt. 29 grader i skuggan idag...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad fint du skrev i fredags..öh igår..eller nej,klockan har passerat midnatt, det var i förrgår...Förutom poppisarna till vin...poppisar är gott men småbarnsgodis.;-)

AVIS om du har en laptop!! Jag hade hemskt gärna suttit på verandan och bloggat idag istället för i sovrummet...

Jag var helt bombis på att du tävlade VP i helgen?!?!?!? Kollade efter skyltar längs vägen i Brattforstrakten och Skinnskattebergstrakten...
Någon skrev något i någon av dina bloggdagar som gjorde att jag trodde det...
Jag åkte förbi där du var idag. Var till Aronsberg söder om Riddarhyttan som är söder om Skinnskatteberg. Fortsätter man vägen förbi Peter kommer man dit tillsist.

När jag har slagit hagen är du välkommen hit på mina bässar. De känns förvildade. (Och min hund med...)
Ha det!
//Mackan

Anonym sa...

Kanske ska du ge dig in i politiken. Slå ett slag för landsbygdens post tillgång och röra om lite i grytan. Säkert finns där många fårskallar som skulle behöva komma på rätt köl. Och sånt kan ju ni, hi,hi. Ang. fredagens inlägg. Fyyy och uscch vad orättvist. Kan du inte skriva vad myggigt och knottigt det är. Hur dyng lukten går upp och förvrider näsborrarna, pollenfrön som bildar tjocka dammlager, traktorer som dånar förbi, och om den stora, hemska och tysta ensamheten som stressar sönder varje levande själ. ;)
Håll i hatten, på måndag kommer vi igen!

Ewa sa...

Mackan, popcorn är bra godis eftersom det fyller bra i magen och det kan därför ersätta vanlig mat ;-) I synnerhet om man kombinerar med öl istället för vin, då klarar man sig bra utan mat... Jomenvisst har jag en laptop - också. En Dell inspiron 6000 som jag har som lånedator från jobbet och betalar hyra för.

Inget VP planerat den här helgen. Nästa helg ska vi vara med i SDV:s lag i *Silverstaven (klubbtävling mellan tre klubbar) och då startar vi i VP-klassen. På söndag startar vi "på riktigt" i IK-1 i Tärnsjö. Spar VP-starten till senare...
Säg till när ni slagit gräset så kommer vi!

Heléne: Det var inte en mygg eller knott i närheten i fredags kväll. Bara så att du vet ;-)See you!