måndag, juni 18, 2007

kort rapport

kort rapport från helgen, mer info kommer när hjärnan fungerar bättre.
lördagens Silverstaven visade sig vara präktigt svårt. Lillehund skötte sig lysande och var en stampande matte ifrån prispengarna :-) men slutade på femte plats. Han hanterade de svåra fåren utan problem och var helt opåverkad av tävlingssituationen och att matte var fullständigt förändrad och ropade Ligg i tid och otid.
Söndagen i Tärnsjö klantade vi bort. Zeke var alldeles för tight och jag var helt säker på att han skulle slå ut själv. Det gjorde han inte... Istället stannade han kort och tog förvisso mitt nya vänsterkommando helt rätt men då drog fåren i sken tillbaka till fållorna. Zeke hann nästan stoppa dem men tappade ut en som kastade sig ut. Han fortsatte att försöka hålla de andra fyra men lade sig på min vissla och släppte dem och kom direkt på inkallningsvisslan. Underbart att veta att han inte tappar fattningen ens i sådant kaos.
Nu ser jag verkligen fram emot att tävla honom. Det känns underbart med en hund som jag kan lita på :-)
Fullständigt utschasade åkte jag hem för att uppvakta mamma Maj som fyllde år. Jag var tvungen att stanna och sova på vägen hem, kunde inte hålla mig vaken. Hjärnan fortfarande i dvala.

Inga kommentarer: