lördag, juni 02, 2007

utmanad :-(

Hm, SkippoMackan har utmanat mig mot bättre vetande. Någon gång hämnas jag ;-) Nåja, efter ett par glas vin ska jag väl klara att svara på de här nostalgifrågorna:
1. Vad lyssnade du på för musik under din högstadietid resp. gymnasietid?
Pop. Trackslistan och dylikt. Under gymnasietiden blev Owe Törnqvist min husgud. Jag kan fortfarande MÅNGA texter :-)
2. Beskriv dig själv under högstadie-tiden.
Under högstadietiden var jag nog ganska töntig och osäker på mig själv. Först under gymnasietiden blev jag fotbollsspelare. I sjuan höll jag fortfarande på med friidrott men sedan latade jag mig ett par år ;-) Hundägare blev jag också först under gymnasietiden. Jag hade väldigt lätt för skolan och var inte särskilt engagerad. Räknade med att det skulle ordna sig ändå.
3. Min första bästis.
Birgitta förstås. Sedan jag var tre år… Still the best :-)
4. Första köpta skiva.
Köpta… svårt. Jag vann Boney-M:s LP (Daddy Cool etc) på skolmästerskapen i friidrott i sexan (det var på den spänstiga tiden) men köpta… Det var många blandband, inspelade från radion.
5. Klädstil i 16-20 årsåldern.
Jeans. Levis 528 tror jag att det skulle vara. Stora tröjor. Stickade massor av tröjor men det var nog i gymnasiet. Hade ett par jeans med extremt hög midja som jag gillade… Annars var jag redan då ett barfotabarn som helst hade shorts…
6. Ett riktigt pinsamt minne.
Tänker jag inte återberätta här… Men var man någonsin något annat än olyckligt kär?
7. Ett roligt minne.
När klassen åkte till en avlägsen sjö och hade avslutningsfest och… Nåja. Trevligt och roligt var det… Ett par killkompisar från högstadiet som jag hade störtkul med. Från gymnasiet har jag massor av kul minnen med klassen och från den tiden finns det massor av härliga fotbollsminnen,
8. Något som får dig att bli varm inombords när du tänker på det.
Topaz. En korsning fjording/varmblod som jag lånade och som hade en central roll i mitt liv under den här tiden. Några av vännerna från högstadietiden får mig fortfarande varm inombords… En och annan fotbollsmatch ;-) Fotboll kan vara precis som vallning, när allt klaffar känns det i hela kroppen och några matcher kan jag fortfarande tänka på och känna känslan… Det är då jag får lust att ringa och fråga när det är träning nästa gång…
9. Första ensamma äventyr. Semester eller dylikt.
Hihi. Mopedsemester med Birgitta och våra två mopeder Bettan och Ferdinand. Vi åkte till Leksand och tältade. Jag fick loppa på tändstiftet på Insjöbron. På kvällen var det ett gäng grabbar som försökte ragga upp oss med måttlig framgång. Herregud, vilken resa…
Eller när jag åkte tåg till brevkompisen Cissi i Kalmar. Ett riktigt äventyr.
10. Första bil
En röd Bubbla som trodde att den var en helikopter efter ett par månader. I alla fall lät den så… Sedan köpte jag världens bästa Fiat 128: Gröna faran! Det var en riktig bil det!
11. Skulle du göra om allt, om du fick chansen?
Naturligtvis inte allt. Om man svarar ja på den frågan kan man inte ha lärt sig mycket av livet…
12.Lägg ut tre bilder på dig själv. Jag har faktiskt inte några bilder av mig själv, har alltid varit bra på att undvika sådana och de som finns av äldre karaktör ligger på vinden och luktar brandrök. Jag var sommarblond som barn.


och så var det där med att skicka utmaningen vidare. Eftersom jag inte gillar utmaningar så känns det taskigt att skicka den vidare, men några flitiga läsare av bloggen kan gott känna sig utvalda.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är SÅ imponerad av din snabbhet! hihihi, moppe och tält. Nu blir jag också nostalgisk. Men jag hade aldrig moppe, för just när jag var 15 var det töntigt att ha moppe i Fagersta. Hade en femväxlad cykel som blev stulen på en skolavslutning...
Det måste vara vinet som får både dig och mig att bubbla...hihihihihi
/Mackan

Ewa sa...

Jag hade inte förstånd om att ta hänsyn till vad som var töntigt. Jag var alldeles för praktisk för det och jag behövde ta mig fram så moppe (Ferdinand, vila i frid!) blev det. JÄ-R vad jag gjorde illa mig när jag vurpade med den...