tisdag, juni 19, 2007

tävlingshelg

Här kommer lite mer info om helgens tävlingar. Silverstaven på lördagen var i allra högsta grad inofficiell - det var ett tredomarsystem där man räknade ut snittpoängen och dessutom värderades momenten lite annorlunda jämfört med en vanlig tävling. I klassen som motsvarade VP var t.ex. transporten tillbaka till uppsamlingsfållan lika mycket värd poängsmässigt som hela hämtet - där fanns det poäng att tjäna, eller slarva bort :o)
Sörmland vann lagtävlingen stort men vi i SDV var i alla fall god tvåa. Individuellt var det bara Lennart och Zekebrodern Rozz som fick vara med och dela på prispengarna (prispengar till ettan, tvåan och trean i samtliga klasser!) sedan hade vi ett par fjärde- och ett par femteplatser också.
Jag inledde dagen med att döma klassen som motsvarade IK-2. Huga, det var inte lätt, men det var roligt... och ansträngande. Sedan tävlade jag i Zekes klass och avslutade dagen med att vara domarsekreterare. Från att vi steg upp klockan sex hos Gunnel tills vi kom hem klockan elva var det full aktivitet. Efter några få timmars sömn väntade nästa utmaning, att åka till Tärnsjö. Oj, vad trött jag var under dagen. Hjärnan var verkligen seg men fördelen var att jag inte var särskilt nervös heller ;-)
Zekes och min insats har ni redan fått läsa om. Det grämer mig att jag inte styrde upp utgången på en gång - det känns som att de känsliga/springiga fåren skulle kunnat passa oss bra. Nåja, nu väntar jag ivrigt på att komma ut igen. Det känns verkligen jätteinspirerande att få starta Lillehund, jag tror att han och jag kommer att kunna ha kul ihop även på tävlingsbanorna.
På söndagkvällen var jag så trött att jag blandade ihop ord när jag försökte vara social på familjemiddagen :o)

Inga kommentarer: