lördag, november 01, 2008

bländande vackert och ledigt

Igår vid lunch bestämde vi oss för att ställa in helgens tävlingar i Bråfors. Det snöade ymnigt i Bråfors och SMHI förespådde en kall natt vilket skulle ge skare och is. Det var ett enkelt men väldigt tråkigt beslut att ta. Jag har ju förstått av alla mail och telefonsamtal att det var många som verkligen ville starta den här helgen. Det var inte mycket att göra åt.

Igår kväll tog jag med kameran ut när jag rastade hundarna sista vändan. Så här ser det ut hos oss och vi har mindre snö än vad det är på tävlingsplatsen...

vem kan ha gått här då?
Idag blev jag fullständigt överväldigad av det fantastiska vädret. -7 grader fortfarande klockan halv nio när jag masade mig upp och möttes av en stor härlig sol och klarblå himmel...

Scott gillar snö, det förstärker doftupplevelsen säger han ;-) Notera snöflingan på hans nosrygg.
Jag får frågor hur Bud mår. Tack för att ni bryr er! Svaret är att han för det mesta mår förträffligt bra, han har besvär från och till men glömmer dem snabbt. Härlig bild på honom, han ser ut som en fluffig grävling ;-)
ett bildbevis på att det inte är alldeles god djurhantering av tävla vallning i djupsnö, fåren väljer direkt att gå i en lång rad för att slippa pulsa i snön
Zeke och Rom kunde inte låta bli att fortsätta busa när de kom in... Zeke skulle kunna göra reklam för något tandkrämsmärke med sina vita tänder ;-)sist och minst, eller i alla fall yngst, en härlig bild på Rom i ett väldigt speciellt ljus
Har fått signaler om att det krånglar med kommentarerna här i bloggen, är det så? Om ni inte kan kommentera får ni gärna lämna ett meddelande i gästboken http://www.gastbok.nu/gb/22269 eller skicka epost till samewa snabela telia punkt com så ska jag kolla vad det beror på.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Ja vädret rår ingen över. Helt rätt att ställa in tävlingarna även om några säkert blev besvikna över en utebliven start. Men det är vackert med snö.
Ha det bra i vinterlandskapet. Hos oss är det bara blött men soligt iallafall.
/ Marie Söderbom

/barbro sa...

Bra att du inte var ute och halkade på vägarna. Vi har inte alls så mycket snö som du, men blött och is.

Anonym sa...

Ah! där hade vi felet! Din sida fastnar i mina ramar (perkelä!)och då funkar inte bokstavskoden. Knäppt! Ska laborera lite med kodningen få se om det hjälper. Lär väl vara fler som fått det felet antar jag. Tack för hjälpen!

Anonym sa...

Oj här har du hunnt skriva en massa .... *L
Kudden e ju bara ur snygg ju ;-)
Säkert nya hemirednings trenden!
VILL HA ;-)
Och tavlan sen då .....
VILL HA ;-)
Så ni har fått sånt där vitt mög ... å här badar vi :-o
/Kitty