söndag, november 09, 2008

straffad

Först och främst måste jag väl berätta att jag blev stoppad av polisen och fick blåsa igår igen. Det har väl aldrig inträffat att jag blivit stoppad två dagar i rad. Nu hade inte rubriken med just det att göra. Jag och polisen var helt överens om att vi inte vill ha några fyllon på vägarna...

Rubriken anspelar mer på det faktum att Zeke nyss utkrävde hämnd. Kanske var det en protest mot att både Rom och Bud fått valla idag men inte Zeke (smart prioritering av en som ska tävla nästa helg...), eller så var det en protest mot något annat eller så var han bara väldigt kissnödig. Om det var den senare orsaken hade han ju kunnat säga till innan han pinkade i min toffla som stod innanför ytterdörren.

Jag har gruvat mig en lång stund för att ta ut ligan på promenad. Det spöregnar ute och gårdsplanen, vägen och åkrarna är förvandade till lervälling. Scott har jagat rådjur många timmar idag så han stannar nog lika gärna inne och Bud är nog också ganska nöjd efter vallningen (dessutom är det inte så tilltalande att få honom rappad med lera, han är ju faktiskt nyopererad) men de två ungdomarna behöver nog en runda.

Tuula var här med sin fyramånaders Tim idag. Förvandlingen från "har aldrig sett får förut" till "liten vallhund med känsla och fokus" tog inte många minuter. Det är så häftigt att följa...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var troligen en hämndaktion. Du får nog passa tofflorna så han inte tar den andra för att han var tvungen att gå ut i spöregnet./Mona

Anonym sa...

Ha,ha,ha,ha.
Så har då Zeke-man sagt sitt!/Heléne