torsdag, november 06, 2008

envishetens seger över tekniken

Japp! Nu vet jag att man måste återställa ett blåtandsheadset innan man introducerar det till sin nya telefon. Nu vet jag till och med hur man gör och bäst av allt var att nu fungerar det. Vad mycket nyttigt man lär sig varje dag...

Jag har haft en bra dag. Mitt osannolika flyt håller i sig. Senaste exemplet var när jag häromdagen skulle kolla vilken affär i Borlänge som sålde Nutros valpfoder eftersom butiken i Falun hade slutat med deras sortiment. Jag slog på nätet och vad hittar jag i google, om inte "utförsäljning Nutros produkter" :-) Två säckar för drygt 600 kr inkl frakt! :-) jag är nöjd... Säckarna är förstås inte levererade ännu så i morgon kanske jag är arg, men jag har fått orderbekräftelse och leveransavisering så det ser hoppfullt ut.

Bud är också nöjd, eller i alla fall smärtfri. Han äter förstås Rimadyl de här första dagarna men han verkar obekymrad om det inte vore för den jäv-a tratten.
Jag letade efter ett foto i datorn men när jag hittade den här bilden glömde jag vad det var jag letade efter. Jag kan inte undanhålla er den här bilden på lilla Wilma som var på besök i somras och snöt sig i köksgardinen :-)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars Bud, så jobbigt han har haft. Hoppas det blir bra nu. Varje gång jag läser om hans problem är jag glad att jag lät kastrera Moses när han fick prostataproblem och hoppas att det ska räcka. Han har inte haft några problem sedan dess. Han har inte förändrats i humöret heller, jag har bara fått dra ner på maten./Mona

Ewa sa...

Enligt expertisen ska det räcka med kastration, då är problemen borta. I Buds fall ville de inte kastrera så länge han inte hade besvär eftersom buken måste öppnas men nu kommer så att ske så fort han hämtat sig från den här pärsen...

/barbro sa...

Å - är du envis?

Ewa sa...

nja Barbro, det var kanske mest en liknelse för att få en klatschig rubrik ;-)
Jag är ganska timid och har sällan en egen åsikt. Skulle jag mot förmodan ha en så framför jag den sällan :-)

Ewa sa...

jag ångrade mig; svaret till Barbro ska vara
Ja för f-n och det är jag stolt för!