måndag, november 24, 2008

tandvärk, halsont och snöstorm

Först några ord om och till kommentarerna till gårdagens inlägg:
Ewa; Tea skulle gillat de fåren. De var extra kul eftersom de kollade av om hundarna möjligen lämnade en lucka åt något håll - då stack de :-) Det blev lugnare när det mobila staketet Bud gjorde entré, honom aktar de sig för på 100 meter... konstigt?!
Kitty; vi har inte så kallt. Just nu är det Skåneväder - bara ett par kallgrader men blåser som sat-n. Vi har inte fått mycket snö alls, bara någon centimeter. Skönt att höra att Aliss är pigg och glad, Bud kommer att göra henne sällskap i Föreningen För Det på onsdag. Just nu är han piggelin men det märks att prostatan fortfarande besvärar honom.
Mona, du är hur välkommen som helst! När vill du komma? Lördag? Rom hälsar att du förstår dig på hög klass, Zeke hälsar att han aldrig blivit så förnärmad i hela sitt liv :o)
Heléne och Lexa; vi ses på söndag!
Kicki; jag gillar också "What are you sinking about?". Den är underbar :-) Helt min humor!

Idag har jag haft ont i min tand :-( plötsligt fått kli i halsen och torra ögon :-( och så har det blåst och yrt snö hela dagen :-( Kunde varit bättre... I morgon ska jag till tandhygienisten som ska konstatera vad som behöver göras (håll tummarna!) och förhoppningsvis vakna utan förkylning.
Vi ska uppgradera vårt ekonomisystem på jobbet och det kan gå bra eller riktigt illa. Det återstår att se. Jag vet inte riktigt hur vi kom på idén att göra det en tisdag i november ;-) den sista i morgon, sedan är det nästan ett helt år till nästa:-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bara du inte råkar ut för samma bascillusker som mig.
Den hostan som följer med är inte rolig att ha och göra med.
Ewa J

Anonym sa...

Tänkte inte på att det var en tisdag i november, regndans och snöstorm, vilken kombination. Hoppas det går bra med uppgraderingen. Tur man tog ledigt!