torsdag, november 27, 2008

ond bråd död

...drabbade bagglammen och en tacka idag. Skönt att ha slakten avklarad.

The operated dog verkar hyggligt pigg. Han var dålig i natt men sedan verkar han pigg (det var inte jag idag efter att ha släppt ut hund och torkat kräk i natt...) Såret ser lite rött och äckligt ut men jag tror att det är blödningar innanför huden, som röda blåmärken liksom. I morgon åker Hussen iväg på älgjakt igen men snälla hyresgästen som kommit hem från sjukhuset har lovat att rasta Bud någon gång på dagen så då ordnar det sig.

Zeke fick ta in tackor och sedan ta ut hela gruppen igen idag. Han var het och på och jag blev sååå arg. Jisses vad lugn och fin han blev sedan :o) Nu vet jag vad som krävs...

Ni har väl inte missat att man kan bli invited till Spotify om man läser och kommenterar i Halvars blogg? http://halvar.wordpress.com/
Kul!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det händer något på Lisselqvars hela tiden minsann.
Vad tar du för skinnen?

Varför direktreglerade du inte förra operationen på Bud? Tänkte på pengarna...

Hoppas du är kryare nu och tur att ni har en hyresgäst som nyss låg på sjukan och nu kan rasta Bud. Om man har en hyresgäst måste de göra rätt för sig. Men när han låg på sjukan, måste man som hyresvärd ge blommor, åka och hälsa på och sånt?

Jaja, ge Bud en extra godbit från mig ikväll och ha en trevlig helg!

/barbro sa...

Gud så dramatiskt... ond bråd död... jag blev nästan orolig ett tag...

När kommer din första spellista i Spotify?