onsdag, december 28, 2005

bara snusk om magsjuka och kräk med chokladdoft...

Husse fick en badrumsvåg i julklapp som det var något fel på. Båda de tvåbenta vägde nämligen mycket mer än de hade trott - klart att det är fel på vågen. Jag ska byta den! Nåja, när jag hade vägt mig svor jag på att jag raskt skulle passera en gräns neråt som jag aldrig skulle varit över. Mindre än ett par kilo bort bara, så det skulle väl gå snabbt. Husse avyttrade ett liknande löfte. På annandagens morgon startade min stora efter-jul-bantning. Jag vaknade med värsta magknipet och har sedan dess inte fått behålla någon form av mat eller vätska. Gudskelov spyr jag inte, men allt passerar tarmsystemet i en rasande hastighet... :-( Det gick väldigt snabbt att komma ner under den där viktgränsen kan jag säga ;-) Sedan igår kväll har jag tagit Immodium så nu behåller jag i alla fall maten lite längre...

Imorse överträffade Scott Drever Chokladtjuven sig själv när han proppade i sig en kartong Aladdin (500 g) som stod uppe på ett skåp. Den var inplastad också så jag ska inte klaga på det luktsinnet. Det blev en resa till veterinär Sören och injektion med kräkmedel. Ett kraftig doft av chokladpraliner spred sig över veterinärmottagningen kan jag säga...
Nu är skrället pigg och glad igen. och väldigt hungrig...

Inga kommentarer: