lördag, december 03, 2005

nytta och nöje imorgon

Imorgon har vi styrelsemöte i Södra Dalarnes Vallare. Efter mötet hoppas jag att vi kan få lufta hundarna igen hemma hos Peter. Lillehund ska med, så får vi se om Peter tycker att vi gjort vår läxa ;-). Marie och Nellie ska också med och jag ser fram emot att få hjälp och tips av Peter hur vi ska träna Nellie i vinter och vår. Vi får se om Bud också får följa med - han tränade lite idag och verkade piggare igen. Jag låter honom trycka ner fåren i hörnet i hagen och sedan plocka loss dem eller hämta dem därifrån. Han tycker att det är jobbigt när det är trångt och han inte har så mycket stöd av mig, så det känns som bra träning. Han löste det idag i alla fall...
Mamma och Rex hjälpte till att hålla får till Lillehund (när jag skulle promenera med fåren behövde jag en hund som bromsade framför - jag vill att Zeke lär sig att han ska hålla sig bakom och inte larva sig och pendla och vilja upp och stoppa) men det var svårt för Rex. Nyttigt med andra ord :)
Annars är det lugnt. Vi har någon kallgrad så det är torrt och fint ute - skönt :-)

Inga kommentarer: