fredag, december 23, 2005

uppesittarkväll

Sådär! Nu är granen klädd och skinkan är avsmakad. Granen behövde lite handpåläggning med bl.a. eltejp (!) och det var två problem med julgransbelysningen: dels hade den också bara ojordad kontakt och sådana fungerar inte i vårt nya hus och dels lagade vi den inte efter att Scott bitit sönder den och fått ström och vält granen förra julen ;-). Händige mannen avhjälpte båda de problemen så nu står den där, så grön och grann i stugan.
Vad märkligt det känns att julpynta när inga pynt har några platser. Hos oss brukar det bli så att den där tomten ska stå där på hyllan... men i år hade inga saker någon given plats. Så var det förra året också men då var vi så inne i att bo och leva provisoriskt så då kändes inte alls konstigt. Men i år stod jag där med pynten och tänkte "var ska jag göra av den här då?".
Hoppas att alla ni som läser här får en lugn och rofylld helg. Glöm inte att släcka de levande ljusen! Jag hoppas att vi ska få tid till samvaro med familjen men även en stilla julaftonskväll på Lisselqvars farm på tu man hand och med alla djuren.
Tyvärr är det töväder ute just nu. Jag hoppas att det blir några kallgrader imorgon. Det skulle kännas snopet om den här julelika snön tinade bort just på julafton... Imorgon förmiddag ska jag plocka lite gran- och enris till stallet. Hästarna vill också ha lite pyntat.
Julkram på er!

Inga kommentarer: