torsdag, december 29, 2005

dagens veterinärbesök...

Helt otrligt. Stackars veterinär Sören hann inte mer än hem från Thailandssemestern så ringde jag om Scott Chokladtjuven. Det var igår... Idag ringde jag igen: Katten har urinsten (jag kunde ju inte gärna säga Prins Bertil har urinsten...)! Ny snabb resa till Hedemora, undersöka en mycket förnärmad katt och få penicillin mot infektinen och specialfoder. Lycka till med att ge bara Bertil av specialfodret och få honom att låta bli det vanliga ;-) Inte en chans! Så numera gäller: Två mål mat serveras till alla katter, morgon och kväll. No more!

Idag känner jag mig i alla fall frisk! :-) Hur underbart som helst. Men jag tar det fortfarande mycket försiktigt med vad jag stoppar i mig och det blir inga stora mängder. Bantningen goes on och den går bra ;-) Alltid något positivt!

Har ni läst om Hedemorafamiljen vars hus brann förra året och nu har de fått besked från Folksam att de inte får en krona? Därför att Folksam (obs! Folksam - inte Polisen!!!) tror att de anlagt branden själva... :-( urk! Jag lovar att det knöt sig i min mage när jag läste det. Dels för att vi inte fått ut lösörespengarna som ska betalas via Folksam ännu och dels för att jag tycker så innerligt synd om de här människorna... Hur i hela friden ska de kunna bevisa att de inte tänt på, när polisen lade ner undersökningarna??? Hoppas att det ordnar sig för dem...

Inga kommentarer: