söndag, januari 08, 2006

7148 steg och Veckans Bästa

Dagens hundpromendad med Zeke och Tam uppmätte 7148 steg. Det är roligt med stegräknare ;-) och man inser hur stillasittande jobb man har...

Veckans Bästa... Hm, det får bli Zeke. Bud gaskade upp sig ordentligt på eftermiddagspasset när han uppförde sig exemplariskt, men han får allt visa att det inte var en engångsföreteelse innan han tilldelas en sådan ärofylld titel. Zeke bara kan en massa saker utan att jag vet om att jag lärt in dem. "Ligg" var jättesvårt utan djur men sitter klockrent nu, "Stanna" fungerar utmärkt och idag under promenaden kallade jag in hundarna när vi passerade gårdar och sade "Bakom". Tam fuskade lite då och då men Zeke fick jag påminna en gång på hela promenaden. Jag har viftat med en handske framför honom en gång och visat att han inte får gå förbi när jag sagt "bakom" och sedan sitter det... Märkligt :-) Dessutom har han visat att han håller på att bli stor och användbar den senaste tiden, med "Framåt", "Stanna" och "Ligg" kan man utföra riktigt jobb när det gäller att hålla bort djur och trycka in dem i en box. Duktig gosse!

Inga kommentarer: