lördag, januari 21, 2006

jobbig vecka

För er som inte jobbar med ekonomi kanske det förefaller naturligt att nyår infaller mellan december och januari. För oss som jobbar med ekonomi och bokslut är det inte riktigt sant. Nu (i fredags) har även min arbetsgivare stängt 2005.
Jag jobbar inte alls så intensivt med bokslutet längre som jag gjort förr om åren - mina arbetsuppgifter har förändrats och det är verkligen jätteskönt att kunna planera för en normal tillvaro även i januari. Ändå dök det upp diverse småsaker (väldigt många småsaker som trängs om utrymmet i min hjärna där det redan är fullt av vallhundar, träningsmetoder, idéer, planer och lite annat krafs) som var absolut tvungna att vara klara i tid. Dessutom skulle bilen besiktas (fick meddelande runt den 15:e - observera att fordonet ska besiktas senast januari 2006...) och veterinären skulle komma en eftermiddag och... Ja, det blev helt enkelt lite mycket.
Därför är det skönt med en lördagkväll med massor av mat (tänker inte berätta vad, men det var ingen bantarmat och det fanns säkert magrare såser än aioli att ha till... men vin innehåller mindre kalorier än öl, så det kanske kan betraktas som bantarmat i alla fall? hm, sedan var det ost och kex också...) och bara lugn och ro.. och lite uppdatering på nätet.

Inga kommentarer: