fredag, januari 27, 2006

Planer... för helgen och framåt

Helgens tillbud är en fårkurs i Södra Dalarnes Vallare och Länsstyrelsens regi där första delen är imorgon och den ska handla om fårhälsovård och lamning. Del två är i februari och del tre i mars. På söndag ska vi äntligen slakta ungbaggarna. En av dem klarade sig undan med en hårsmån när Anneli ringde i början av veckan och ville köpa en. Hoppas att hon blir nöjd med honom, jag har inte bestämt mig för vad han ska heta ännu - Uffe kanske? ;-)
Sedan är det måndag och arbetsvecka igen, håhåja.
Här är våra kursplaner för våren:
25-26 febr: Kurs med Karin Söderberg i Bråfors. Jag tror att det blir Zeke i fokus men jag har inte riktigt bestämt mig. Bud blir också med i vilket fall... Kursen är även en Steg2-kurs för några av våra instruktörer och då kanske de behöver ha något problem att lösa ;-)
1-2 mars: Kurs för Jonas Gustafsson i ridhus i Skinnskatteberg. Det är meningen att det skulle bli Zekes start på livet som vallhund. Bud får rycka in som reserv om det visar sig att Jonas tycker att Zeke behöver mogna och vänta, annars är det Lillehundsträning som gäller.
19-30 mars: SKOTTLAND! Tyvärr får Zeke stanna hemma, jag har inte påbörjat hans rabiesvaccination ännu, så här väntar Budträning hos både Derek Scrimgeour och Bobby Dalziel. Bud längtar ;-) Zeke ska låta alla kunskaper från kurserna tränga in ordentligt och vila sig i form när matte är borta.
Bud måste förnya sin rabiesvaccination innan vi åker och då får antagligen Zeke sin första samtidigt. Jag funderar på att testa att ge Bud djävulsklo mot inflammationerna i tårna, jag ska stämma av med homeopaten på måndag när jag får besked om hur det ser ut med Buds senaste analyssvar.
Resten av våren och sommaren är ovanligt oplanerad. Den här tiden på året brukar jag ha någon slags grovplanering för tävlingssäsongen klar men i år räknar jag inte med någon tävlingssäsong alls. Jag tror inte att Bud kommer att bli så stabil att jag vågar starta honom och Zeke kommer knappast att vara klar för LP innan senhösten. Men det är ingen brådska med honom, det är bara det att JAG så gärna vill tävla...
Nu väntar fredagsmiddagen och ett glas vin. Ha en bra helg vänner!

1 kommentar:

Anonym sa...

halloj, läste det där om brandvarnaren......., det är ngt man får leva med, att hjärtat slår dubbelvolter ibland ;-) eller att man får för sig att det luktar eld och man inte vågar lämna huset. Men det funkar bra (hyfsat iaf) att mentalt vara förbered och övertala sig själv att ta det lugnt, kolla upp vad det är och sen försöka få hjärnan att acceptera att det inte var ngt. Det där med att veta i förväg vad man ska kolla upp är faktiskt lugnande, typ inga tända ljus, ok, vi har jordfelsbrytare så inget sånt, ok, spisen, ok, kylen o frys ok (låter rörigt men du förstår nog vad jag menar). OCH att tillåta sig ibland att bli skärrad, e ju iaf en ganska spec grej man varit med om. Elda brasor utomhus är en bra terapi, att eld är bra och mysigt (jo faktiskt ;-)
Lite nyfiken på vilken kull du trodde Zas kom ifrån..;-) Du har kanske sett Uffes förklaring i Lotties gästbok ;-) skulle väl vilja förtydliga med att när vi var i Karibien sa han plötsligt, "skulle faktiskt kunna tänka mig en valp efter Ammie" (snacka om att jag mer eller mindre ramlade baklänges, han som INTE skulle ha nån BC) och resten e historia ;-)
Ha en fin helg nu ska jag kasta mig över bokföringen som ska till revisorn, tack vare slarviga mig är det säkert en veckas jobb.....
Kramiz, Kitty