lördag, april 05, 2008

fullständigt underbart :-)

Åh, vad jag tycker om teveprogrammet Körslaget. Missade det förra veckan eftersom vi var på SVaK:s årsmöte i... Laxå. Men ikväll har jag flinat fånigt hela programtiden...

Dagen i övrigt har ägnats åt diverse projekt; Doodles har varit här och tränat. Idag fokuserade vi på tempo (att det ska vara så svårt att gå lååångsamt heeela tiiiiden) och efter att hon flamsat lite i början blev det riktigt bra. Keep up the good work! Tackorna är rejält springiga och Bud fick göra en insats och vara stoppkloss. Gissa om han var i sitt esse ;-) Zeke fick visa hur man ska uppföra sig i trånga lägen - han är bra att visa med för han har ett fantastiskt tydligt kroppsspråk. Det är omöjligt att missa hans budskap till fåren.
Nu är alla lamm prydligt märkta. Det var lite rörigt innan jag hade räknat ut vilka lamm som hörde till vilken mamma. När de är spridda över längre tid är det lättare att komma ihåg, men gänget som föddes samma natt hade jag absolut ingen koll på. Det ser ut som det blev rätt till slut.
När jag var i Tällberg och kursade monterade Hussen skrivbordet och hyllan. Att det skulle vara trixigt med alla skåp, hyllor och lådor förstod vi, men jag var även smärtsamt medveten om att det var "en fis i rymden" jämfört med det faktum att två års oreda nu skulle bli ordning. Det kommer att ta lite tid innan det är klart, kan jag säga. För att det verkligen ska bli gjort ligger alla prylar i vardagsrummet (!) och jag plockar in dem på kontoret allt eftersom jag sorterat, lagt i mappar och satt in i pärmar. I vardagsrummet råder kaos men kontoret är ohyggligt prydligt (och nästan tomt).
Nu ska jag gå ut och mata Fredrik och sedan blir det nog sängen. Hussen är nyss hemkommen från Åland och han verkar rätt sliten ;-)

I morgon tränar vi igen :-)

Inga kommentarer: