onsdag, april 02, 2008

fast i skiten?

kanske ni tror att jag är efter förra inlägget? Så illa är det nu inte, i det stora hela är det tvärtom ganska bra. Det var varit extremt på jobbet ett tag nu - delvis beror det på att någon optimist bokat kalendern proppfull och inte alls räknat med att det behövs håltimmar eller rent av håldagar för att lösa akuta problem... Gissa vad hon heter som stod för den klipska planeringen ;-)

I måndags var jag till företagshälsan och gjorde en hälsoprofil. Det var fantastiskt kul. Att man kan bli så glad över att ha dokumenterat kraftig benstomme :o) och att jag har likadana konditionsvärden som 2003... Det var banne mig oväntat! I synnerhet om man betänker att jag 2003 fortfarande tränade fotboll. Hundträning och stalltjänst måste ge mycket mer flås än jag trott :-)

I morgon drar jag på chefskurs igen. Någon gång ska de väl tycka att jag är fullärd ;-) Torsdag och fredag är tillfälle 6 och 7 av 9. Jag börjar redan tycka att det blir tråkigt när den är slut... När jag kommer hem har Hussen åkt till Åland. I det här hushållet tröttnar vi inte på varandras sällskap i första taget...

3 kommentarer:

Mona sa...

Tänk att det alltid måste finnas någon som ställer till det för en. Kanske den personen också kunde vara med på chefskursen och försöka lära sig lite planering.....

Anonym sa...

Vad har du blivit för chef? Låter som du stressar av det jobbet. Inte så bra.

Du jag var också på hälsoundersökning för någon vecka sedan, jag hade ELIT kondition. öh?
Trodde de hade fel på utrustningen, men nu när du också är med i samma godaformsklubb förstår jag att det är sant. ;-)
Ha det gott!

Ewa sa...

Mackan, jag har samma chefsbefattning som förut ;-) men nu har jag insett att jag ska vara mer chef och överlåta en del uppgifter till mina duktiga kollegor. Senaste tiden har varit tuff, både för att jag haft lammandet att passa på hemmaplan och ett nytt ekonomisystem på jobbet som verkligen hållt oss sysselsatta i överkant. Nu ser det ljusare ut...