söndag, april 20, 2008

jobbigt

Idag har det varit en jobbig dag. Först kom Majsan och skulle putsa fönstren i vårt gamla hus. Då hittade jag inte fönsterskrapan... Är det ens så att jag äger en fönsterskrapa? Om jag ägde en, var skulle jag då ha lagt den? (leta, leta, leta...) Till slut bestämde jag mig för att 1) jag äger en fönsterskrapa 2) Hussen måste ha lånat den till någon städdag i skogskojan. Den slutsatsen innebar skrämmande nog att det hade varit städdag i stugan sedan jag - förlåt, mamma - putsade fönstren senast...
Hussen hittade en fönsterskrapa och sedan har Majsan jobbat på precis hela dagen. TACK!

Själv har jag tömt köksskåpen och diverse andra småskåp och byråer och jag har plockat upp alla saker på vinden. Det innebar många vändor i den icke-ergonomiska trappen så nu värker ryggen...

På kvällen var vi ut och tränade en kort vända. Zeke var pigg och på men det gick skapligt. Vi körde både slalom (jodå, det var tänkt att det skulle vara slalom...) och raka linjer.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du har det väl för bra du! Slipper putsa fönster! Springer hellre upp och ner för trappor med kartonger om jag bara slapp putsa fönster. Vi hade en tanke om att åka förbi och träna hos dig i går efter lägret men det blev för sent, vi var för trötta och Gunnel ville åka hem. Kanske kan vi sammanstråla på onsdag em/kväll?? Söt är han lille Rom.
Han har nog inget emot att gå lärling hos oss. Lite hyss har väl ingen dött av??

Anonym sa...

Förrrrb........
glömde signera IGEN!!! Grrr..
Heléne, så klart!

Anonym sa...

Det var väl mest Majsan, som hade jobbigt. För dig var det ju bara välbehövlig träning att springa upp och ner till vinden./Mona

Ewa sa...

och var finns medkänslan? ;-) idag har jag faktiskt träningsvärk så lite synd om mig var det allt. Det må erkännas att Majsan hade det ännu värre, det har jag aldrig bestridit...

Anonym sa...

Grattis till en ljuvligt söt valp ;-) har du tänkt på att så fort någon söker på staden Rom på youtube så får de se nått mkt finare än en gammal stad ;-)
Hmmm tvätta fönster, e de nått man bör göra???? Blir inte ljuset för skarpt för blommorna då ..... *L
//Kitty

Ewa sa...

Det kallar jag en glad överraskning ;-) Istället för staden ett gäng glada knoddar... Rom & dom kommer att göra succe i världen *skrattar*