fredag, augusti 29, 2008

oj så tomt

Hussen, bössan, videokameran och skotorken har åkt till Östersundstrakten på älgjakt. Än så länge saknar jag bara Hussen. Videokameran kan jag förstås få för mig att jag behöver och om det regnar så är skotorken bra att ha. Nåväl, det får helt enkelt ordna sig...

Det innebär också att Rom Raring saknar dagisplats nästa vecka. Planen är att Mamma Maj får förtroendet att passa honom några dagar och de andra dagarna kommer han att få vara med de stora grabbarna i hundgården. Ett utmärkt tillfälle för honom att sluta med lunch också ;-) Han börjar bli stor nu...

De närmaste tävlingsplanerna för Zeke Stålman tror jag får bli IK-1 i Malung i slutet av september och en dubbel IK-1 i Söderala (på de berömda ryorna) i oktober. Sedan kanske vi provar ytterligare någon IK-2. Men först ska vi vara med på KM Nöt. Det ska bli jätteskoj, SDV har inte haft något KM Nöt på evigheter så det ska bli kul att det sätter fart igen. Nästa helg är det dags så innan dess ska vi valla in Helénes får lite och träna nöt.

Inga kommentarer: