torsdag, januari 14, 2010

teknisk inkompetens

Nu har tjugondedag Knut passerat och julen är kvar - i alla fall i vårt hus. Men katten (den grå kattungen) har flyttat. Han gömde sig under soffan hela tiden jag var kvar så barnen i hans nya flock var förtvivlade, vi får verkligen hoppas att han bättrar på sin sociala kompetens...

Tisdag kväll och onsdag den här veckan var inte så kul. Det började med att datorn slocknade, att fåren var på rymmen och det skulle lagas staket i mörker och -17 grader. Sådär höll det på.... Dagen slutade i alla fall med att jag konstaterade att den tjocka bildskärmen som jag gärna bytt ut visade sig vara hel och det troligen är datorns grafikkort som gett upp. Jag pratade med systersonen om nytt grafikkort och det slutade med att jag beställde en ny dator. Suck! Jag kommer förstås att tycka att den nya datorn är jättebra, men inte förrän jag fått allt på plats och det brukar vara en hel del saker man behöver sätta på plats innan allt fungerar som man vill.

En annan som verkar ha tekniska problem är SMHI. Det är klart att det är svårt att förutspå väder när de inte ens har rätt på det väder som är just nu. Nu på morgonen står det att St Skedvi (och det är där jag bor, det vet jag) har -13 och enligt alla mina termometrar är det -17,5 . I morgon ska det bli -9. Snälla! Det vore skönt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Uppmanar SMHI att söka sig en ny kristallkula! Detta är inte klokt!/ Heléne

Anonym sa...

Jag tycker du ska vända dig till SMHI och klaga. Kanske något för Plus, ner i soptunnan med deras gissningar./Mona

Mackan sa...

Den råa kylan som blev här i veckan var värre än det riktigt kalla, eller, jag vet inte, har ju varit inne mest. Kändes så de korta turer mellan bilen och jobbet iaf.

Idag är det över tjugo grader i vårt hus för första gången på länge och det är äckelvarmt och jag kan inte andas. Blir torrt på nåt vis.

Ute är det bara minus 2,7 grader idag!! Förmodar att ni kommer att valla!

Ha en trevlig helg!

Och du, katter gör väl så när de fyttar. Alla katter jag har hämtat hem har legat lågt i flera timmar, upp till några dagar (en vuxen som påstods vara folkislken och flyttade till mig, var hur snäll som helst när han tillsist anslöt sig till oss efter tre dagar i sovrumsfönstret) Katter har världens största tålamod och eftertanke när det vill sig.

Den röda är kvar alltså...han som ser ut som Findus jag beskriver ovan.

Lisbeth sa...

SMHI har nästan alltid fel hos mig också. Enligt dom ska vi ha minst 5grader varmare vintertid mot vad vi har. Ja, ja.... bara att lära sig inse realiteten.