torsdag, augusti 11, 2011

inte alls illa pinkat

jag fortsätter på temat från förra inlägget och passar också på att om inte dementera, så kanske förtydliga det jag skrev. Det var INTE en dålig träning! Det var en rasande bra träning. Tyvärr kände jag att jag inte hjälpte hundarna tillräckligt, utan min vana trogen blev arg och irriterad när de inte lyckades - eller när inte jag lyckades... Därav min missnöjda ton.

På måndagen åkte jag och Rom till uppfödar-Anita och var med på kurs. Snälla Kicki hade tänkt på mig när det fanns plats kvar och vips, skulle jag gå kurs för Jörgen Olsson. Kollegorna på jobbet höjer numera inte ens på ögonbrynen när jag med kort varsel och tindrande blick förkunnar att jag visst behöver vara lite ledig för någon hundaktivitet...

Kursen var bra och jag tycker att Jörgen kom med bra tips och påpekanden. I det stora hela är vi nog på rätt väg, jag och Rompa Tompa, men det dyker alltid upp nya saker. Jörgen är sund och öppen att diskutera med, så jag var vådligt nöjd när dagen var slut. Mina lätt galna kurskamrater förgyllde dagen och stämningen med många gapskratt, så det var verkligen en bra dag. Mycket glädjande att det här är den andra instruktören på kort tid som säger att vi ska dela mycket - och det tycker vi ju är så roligt :-) Då är det lätt att göra läxan ;-)
Rom skötte sig bra. Han försökte verkligen att göra som jag visslade, trots att hela han utstrålade att det var helt galet. Målet är förstås att han inte ska bekymra sig om att det verkar galet utan bara göra, men en bra början är att han faktiskt gör som han blir tillsagd - oavsett hur galet det verkar.

Inga kommentarer: