måndag, juni 18, 2012

tjatig men det går över

jag passar på och skryta lite till. På onsdag ska jag och Rom på kurs för Mosse och sedan är jag nog nere på jorden med en duns igen ;-)
I morse kollade jag rankingen till SM Nöt och den var ovanligt snygg tycker jag...
 
Placering
Poäng
Hund

1
27
2
25
3
22
4
19
5
18
6
17
7
15
8
15
9
14
10
14
11
13
12
12

 det är de tjugo högst rankade som får starta i SM så jag tyckte att vi kunde lägga av tävlandet nu ;-)

Nu var det lite för bra för att vara sant. Ovanstående är beräknat på fyra starter och det ska tydligen bara vara tre. Så den korrekta rankingen ser ut så här
PlaceringPoängHund
123V1337/2003 TORVisa
222V1213/2009 HUGOVisa
322V1351/2008 ROMVisa
419V1206/2006 BENVisa
och Zeke ramlade ner till plats 18. Inte lika muntert kanske, men vad tusan! Det är roligt ändå!

Imorgon kommer Ewa och Heléne och ska köra lite på hela gänget. Det är inte mycket till storflock med drygt femtio djur, men det är vad som finns att erbjuda och det kan nog bli bra träning i alla fall. Om man vill ha ytterligare fem djur så går ju kalvarna där... ;-) Annars är morgondagens stora händelse att Gustaf II Adolf ska till veterinären för att bli en Det. Eller Hen eller vad man ska säga nuförtiden. Han har aldrig åkt bil så vi får väl se om jag får vrida upp volymen på ljudboken på max. Men då slipper jag i alla fall höra att det gnisslar någonstans i bilen :-(

På onsdag bär det alltså av på kurs ett par dagar med Rom. Nu ska nöt-fusket putsas bort för nästa vecka är det IK-2 som gäller.
Nu ska jag leta på kattburen...




















































4 kommentarer:

Mackan sa...

Men så himla KUL!! Fasen vad duktig du och dina fina hundar är!!
Var går SM? Du måste ju ha med dig en hejarklack som heter duga.

Ewa sa...

Mackan, SM går i Åtvidaberg i september. Du är så välkommen som cheerleader :-) jag kan nog behöva lite stöd...

Eva sa...

Vad roligt, grattis!

Helénes klotterplank sa...

Först och främst stort Grattis! Även om Zeke hamnade på 18:de platsen är han ju med och har någon poängtävling kvar. Och vem minns man mest, en klassvinnare eller en mästare? Sen kanske det är tur (för oss, hi,hi) att du går på kurs för Mr. M. Sånt där kan stiga en åt skallen har jag hört, fniss. Vidare så tror jag att vi skiter i de fem sista ;-)