söndag, oktober 28, 2012

tröttsamt

Jag såg ju fram emot en lugn helg på hemmaplan... Jo, tjena! På hemmaplan har den i och för sig varit men lugn... nja.
Igår gjorde jag och Majsan gemensam sak mot ströbädden. Det gick riktigt bra. Efter närmare fyra timmar igår var det bara en fjärdedel kvar. Idag hade klubben ordnat en föreläsning om hundfysiologi och friskvård med Maria Olsson Knutas. Riktigt bra var den men gav också lite dåligt samvete. Visst tänker jag mer på fysträning än jag gjort innan, men jag inser att jag är en ganska lat människa som också haft en hel del tur. Visst har Zeke varit skadad men den stora smällen förra hösten var ju yttre våld när kvigan sprang över honom . Jag ska försöka bättra mig på fys-punkten!

På väg hem från föreläsningen lurade jag med Majsan till Haglöfs outlet. Det var otroligt mycket bilar där och när vi kom in förstod vi varför... Storrea! Majsan hittade ingen jacka men jag hittade lite av varje ;-) sedan gick vi in på Bagheera outlet också och hittade lite fler fynd.

Efter att ha släppt av Majsan åkte jag hem och drog på mig mockarkostymen igen. Nu åkte sista fjärdedelen ut och i morgon kan vi lägga ny halm och låta tackorna flytta in på nätterna. Nu värker armar, handleder och rygg men det är skönt att ha det gjort :-)

Däremot har det inte blivit någon hundträning alls trots att det varit härligt väder med några kallgrader och sol, men vi får väl skylla på att vi är i en återhämtningfas ;-)

Nu på kvällen kom Hussen hem från ännu en älgjakt så nu återgår vi till ordningen några dagar.




Inga kommentarer: