söndag, februari 25, 2007

Den gud älskar prövar han...

Jag har sett den, filmen Hästmannen, och han säger så, Stig-Anders. Mer info finns på http://www.hastmannen.com/. Se den - helst på bio men annars kommer en förkortad version på teve i början av mars. Sist jag var på bio såg jag Underbara älskade och förväntade mig att bli sådär härligt berörd men den tyckte jag var bara svart och eländig. Dagens biobesök gjorde mig desto mer berörd kan jag säga. Om jag säger att jag redan beställt dvd:n så förstår ni att jag gillade filmen.

Fortfarande inga fler lamm. Lilla Juliet har varit ute i snön idag med förundrad uppsyn ;-)

Jag och Zeke körde en minikort träning bara med visslan. Hm, jag är inte riktigt nöjd med min vissla - jag måste nog testa någon annan variant. Märkligt, jag har haft den där visslan hela tiden med Bud men jag får inte till vänstersignalen *kvitt kvitt* i den, det går utmärkt att vissla signalen med munnen men den blir inte bra i visslan. Byta vissla eller signal, låter som alternativen. Stackars visslan har aldrig behövt åstadkomma något annat än hårda genomträngande stoppsignaler - många på rad och så någon enstaka framåtsignal. Nu visslas det fram och stopp och höger och... nästan vänster.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
fina vallningsbilder!
Du den sidan som kollar texten, får jag be om adressen?

Ha en skön arbetsvecka!

Hälsar MAckan

Anonym sa...

Kul att Du har sett Hästmannen, jag skall också försöka beställa den. Jag läste att även "Bondens tid på jorden" finns att beställa på DVD, det är också en film i samma stil. Jag har ju bevars DVD-spelare nu./Mona

Ewa sa...

LIX räknare (läsbarhetsindex) kan du hitta på http://stp.ling.uu.se/~gustav/lixcounter/
Jätteroligt!

Ewa sa...

LIX räknare (läsbarhetsindex) kan du hitta på http://stp.ling.uu.se/~gustav/lixcounter/
Jätteroligt!

Anonym sa...

Tjing!
Prylnörden Heléne har två visslor (W). Du får gärna prova den ena.
Gillar du den=behåll den. Tror du är i bättre behov av en (se det som mer kvalificerad/kommit längre/bätrre förare/hund)som funkar än att jag ska ha två för att stilla prylbehovet. Jo, det fanns nog en tanke vid köpen av dem men det törs man knappt tala om. (Trodde alla problem skulle lösas med lite blås i en pipa. När inte det funkade köpte jag en till. Det var väl den om det inte slulle funka med TVÅ pipor!!! -Du har ju sett resultatet. Inte sitter vallnings-stuket i pipan. Eller??? Kanske har jag blåst fel??? Hi.hi)
Tar med den på lördag.
Kvitt, kvitt Heléne

Anonym sa...

Hej Ewa
Vad kul att du sett filmen Hästmannen.
Vi var i Stockholm i November och av en händelse så resmorgonen stod det om filmen i ATL.
Så vi leta reda på biografen som visade den, en alternativbio,.
Och den, filmen alltså, var helt underbar.
Alla som kan gå och se den.
Yvonne

Anonym sa...

Hi hi Heléne, du är inte ensammen i "de många visslornas klubb" jag var så , desperat att jag nog har en 7 - 8 st men inte f...n gjorde det några underverk *skratt
/Kitty

Ewa sa...

Heléne! Vilken tur att Kitty talade om att det inte hjälper ens med 7-8 visslor, annars hade du kanske kommit på att du skulle köpa en till? ;-) Du funderade aldrig på att det var fel sorts vissla (som undertecknad...)? jag testar gärna!!!