tisdag, februari 27, 2007

hälsningar från ett diskställ

Det kom ett mail från Mackan, även kallad Matbordet Norden med en fantastisk rolig länk:
http://www.ikea.family.ikea.se/ikeafamily/jsp/polopoly.jsp?d=226&a=1455

Här är mitt resultat: Mina kommentarer i blått:
Du är diskstället GRUNDTAL!Diskstället GRUNDTAL är pålitlig och noggrann, välplanerad och balanserad Så långt allt väl. Hon/han är känslig för plötsliga förändringar och häftiga omvälvningar. Hm, det kan ligga något i det GRUNDTAL kör ofta lojalt samma bilmärke hela livet, inte sällan Saab absolut inte Saab men jag har haft många Fiat…. Många GRUNDTAL är samlare, det kan vara porslin, glas eller silverbestick eller skräp. Diskställ har alltså ofta ett specialintresse. Det kan man väl säga, kan det vara får, vallning, hundar eller vad tror ni? Vare sig det gäller aerobics eller segling vill de ha den bästa utrustningen inom det området (även kallad Zeke…). Man kan kalla dem bäst-i-test-möbler. Men de är inte prylgalna, de vill bara ha kvalitet till lägsta möjliga pris. Sådana köp ger sköna kickar som sitter i i flera dagar. Pinsamt sant
Många diskställ lever länge eftersom de ofta är hälsomänniskor. De mår allra bäst när de tränar regelbundet. De slarvar varken med kost, sömn eller hygien nja…. De är förtjusta i traditioner och står därför gärna själva som tomte, midsommarstångsresare och lucia självklart . Somliga skulle gå så långt som att kalla diskstället GRUNDTAL pedant och perfektionist. Ojdå, det måste förstås finnas undantag till alla regler, jag tror inte att de som sett mitt skrivbord eller det berömda icke-färdiga-kontoret håller med …
Karriär

Diskstället GRUNDTAL sätter sällan karriären i första rummet, även om de är uppskattade medarbetare (inte minst av sina chefer). Om deras specialintresse kombineras med ett yrke kan de gå långt i karriären. Men om det inträffar beror det oftast om en slump. Diskställ är inte beräknande till sin karaktär. Yrken: polis, forskare, finhantverkare, ingenjör. Hade länge planer på att bli polis. Att jag hamnat där jag är i yrkeslivet har aldrig varit någon tanke… Kalla det slump.
Relationer
GRUNDTALs barn är oklanderliga: hela och rena men på gränsen till präktiga.GRUNDTAL passar bra ihop med spegeln RISKA och bokhyllan BILLY. Träffar GRUNDTAL däremot sittkuddar får hon/han lätt yrsel och undrar vad som gick fel i deras barndom.Som vän och kollega är GRUNDTAL extremt pålitlig, men kan i vissa fall bli lite påfrestande för sin omgivning. Samtidigt är GRUNDTALs effektivitet och noggrannhet något som kollegor och vänner uppskattar allra mest. I yrkessammanhang är bokhyllan BILLY och GRUNDTAL ett oslagbart par, deras samarbetsförmåga leder allt som oftast till succé.
Nu behöver jag veta vilka möbler ni är, vänner, så att jag vet vilka jag ska liera mig med…

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjaba diskstället! Ha ha ha, Det stod inget om att du diggar matbord så jag förmodar att vår vänskap slutar här nu då...*surar*
Men du, var såg du att du blev en Golden då?

Hälsar Matbordet Norden
www.skippo.org

Anonym sa...

Roligt test. Jag blev TV-stället OBSERVATÖR. Det mesta stämde förvånansvärt bra. Det enda jag inte kunde förlika mig med var "gillar skvaller", men annars stämde t o m yrket, "socionom". Helt otroligt. Jag får se mig om efter ett matbord, det skulle stämma. Jag ser ett här intill men det verkar vara fel kön./Mona