onsdag, februari 07, 2007

vem är du, vem är jag... och vem är på väg?

Hittade ett lustigt frågeformulär i någons blogg. Häng gärna på och svara om ni vill!


Körkort - Ja. B.
Bil – Jajemen, Peugeot Partner 2001 års modell. Blå. Bra!
Matservis – Nja, lite snyggporslin men ingen komplett servis.
Soffbord – Ja. I bok.
Icakort – Måste skaffa nu när ICA Maxi öppnar i Falun :-)
Hemförsäkring – Självklart! Har utnyttjat den rejält…
Eget boende – Lisselqvars Farm ;-)
Fast inkomst – Ja. *Glad*
Köksbord - Ja. I furu, köpt begagnat.
Finglas – Många sorter
Betalkort – Gudskelov, har nästan aldrig några kontanter numera…
Toarullehållare – Ja, på stativ.
Duschdraperi - Blått
Barn - Inga
Sambo/make/maka - Sambo med Hussen och ett gäng djur
Spelar bingolotto – bara på uppesittarkvällen och knappt då
Tippar på lördagar – Jobbets V-75spel är det närmaste. Har förresten stående lottorader också. Internetbank - Ja. Of course!
Organiserat skafferi - Stort. Ett riktigt, som man går in i. Behöver inte vara så organiserat, man har fantastisk överblick ändå.
Färsk mat i kylskåpet - Ja. Inte bara färsk ibland…
Slänger dina håliga sockar – Förr eller senare
Går på reklamer på tv - Sällan
Har fläckbortagningsmedel hemma – Tabort! Har räddat både mattor och kläder…
Pensionsfond – ja.
Sopsorterar – Våga vägra! ;-)
Prenumerar på någon dagtidning – Södra Dalarnes Tidning.
Prenumerar på Allers/Hemmets veckotidning – Absolut inte
Letar middagstips – Nej, tyvärr
Blir arg när skorna inte står på sin plats – Det är väl inget att bli arg över. Har ni aldrig haft en valp? ;-)
Får majoriteten av post i räkningsform – och reklam...
Har en stavmixer - Ja. Använder den mycket sparsamt
Äter söndagsmiddag – Räknas pizza?
Försöker att inte svära – Absolut på jobbet. Absolut inte hemma.
Sorterar tvätt – Ja, när den ska in i tvättmaskinen
Har en krok i badrummet märkt "Gäster" – Nej, men förhoppningsvis rena handdukar
Mobilabonnemang – Telia (nöjd)
Hemtelefon – Telia (nöjd utom när jag skriver långa klagobrev och blir bjuden på några månaders abonnemang)
Veckohandlar – Veckohandlar, Månadshandlar, Dygnshandlar. Tid och tillfälle avgör.
Medlem i hyresrättsföreningen – finns liksom ingen anledning
Gardiner – Numera i alla fönster (nästan). Julgardiner i köket från jul till tjugondedag Knut.
Dukar – Någon enstaka. Katterna låter dem inte ligga kvar.
Överkast – Ja men bäddar sällan. Överkastet som jag fick av min syster i 40-årspresent är assnyggt men man måste ju bädda…
Kuddar för prydnad – Ett par i soffan som används flitigt.
Fler än 5 kryddor hemma – Det har till och med jag. Finns det någon som svarar nej på den frågan?
Fruktskål – Visst finns det en fruktskål men den är för det mesta tom. Frukten ligger i skafferiet.

Jag har fått mail från Gunnel som har skött bokningsservicen till full belåtenhet. Den 1/5 kliver vi på båten och tar sikte på Skottland *glad* . Jobb med lamning, träning och träning står på programmet. Gissa om Lillehund kommer att må gott av den resan - och hans matte också! :-) Jag har ett kul men jobbigt år framför mig på jobbet så den här resan (som är noggrannt inplanerad under ett par veckor när jag ska kunna vara borta) kommer så himla lägligt. *glad. glad, glad*

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag skulle också vilja följa med!!!!!!

Kram Kicki