söndag, februari 18, 2007

Zekes dåliga träning

Microsoftprodukter har ju ofta en funktion där den "fyller i" strofer/ord/meningar som man använt tidigare. När jag skrev den här rubriken dök det upp massor med alternativ när jag tryckte mellanslag efter Zeke men när jag började nästa ord med dål... fanns det inga förslag! Det har uppenbarligen inte hänt tidigare... och kommer förhoppingsvis inte att upprepas.

När jag berättade om Lexas träning hade jag helt förträngt att jag körde Zeke ett kort pass också. Det gick verkligen inte särskilt bra :-( Över huvud taget är han snurrig i huvudet och trögtänkt just nu och jag tyckte att han lipade åt mig i fårhagen också. I rättvisans namn passar inte våra plogade stråk i hagen för den fösningsträning som vi jobbar med så det var inte särskilt smart av mig att fortsätta men ändå... Jag känner inte riktigt igen honom annars heller, det kanske är en kombination av penicillinkurens verkan och att han snart kommer att vara vuxen. Ska jag vara riktigt realistisk kanske det inte är annat att vänta än ett och annat bakslag? Men jag har ingen lust att vänja mig ;-)

Nåja, det får bli nya tag. Kanske kör vi något minipass i veckan annars testar vi nästa helg igen. Då jäklar!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Det är nog så där när man har en superduktig hund, då är det svårt att acceptera om det inte går perfekt någon gång. Roligt att Du fick så fina presenter på årsmötet, jag måste säga att Du har gjort dig förtjänt av dem. Du har verkligen gjort ett bra jobb i klubben, det har jag tänkt många gånger när jag har sett och lyssnat på dig, det blir inte lätt för Anders att efterträda dig. Det känns bra att vara lite snäll en gång, men jag menar det verkligen./Mona

Ewa sa...

TACK Mona!

Anonym sa...

Håller med Mona om att ju högre upp man kommer ju lättare är det att ha en "dålig" träning. När man e långt nere kan det ju bara gå bättre ;-)
Kitty

Anonym sa...

Jo, hur gick då träningen för Grääset?

Jo, det gick bra liksom innan jag började (i min tankar på väg till Skinnsberg). Jag har ju faktiskt tränat nu och var lite inställd på att det skulle fungera bra.

väl där stämde inte mina tankar med verkligheten. Suck. Men sedan tog jag tag i situationen och fick en liten arbetsseger!! Jag är nöjd med träningen. Jag lovar att jag ska ta med till en vallhundstävlig 2007 med Buick och Grejs!

Anonym sa...

Stackars dig Zeke inte lätt prestera med UVI, vi vet att mäniskosläktet kan bli prilliga då dom har UVI så varför inte!
Kram Emma!

Anonym sa...

B blir alltid påverkad vid minsta vacination, går ut över träningen direkt och sitter i ett par veckor.
Skulle kunna tänka mig att pencillin har nån liknande effekt.
Tvåbeningar blir ju trötta och ur slag av det så varför inte fyrbeningar. Åsså har han ju faktiskt varit sjuuuuk me ;-)
Hur är det med honom nu ???
Trivs i soffan eller ..... ;-)
Har en önskan när du åker till Skottelandet .... nog många med mig,
du kommer ju ändå att skriva en reserapport eller hur ...
ta det från the very början...
vacinationer, pass till hunden, bokning av vallning och bostad over there, utresa här i från, tull genomgångar osv you vet vad jag menar. Men andra ord sen vet alla vi andra precis hur det är att åka dit med en fyrbening ;-)
Kan ju inte va så betungande för en skrivaholic som du *S
Kram från den andra skrivaholicen

Anonym sa...

Ur en nybörjares ögon var det suktande bra, men som flera sa ju duktigare hund destå petigare och mer krävande är man.
Har vi inte alla bättre och lite mindre bättre dagar? Hos oss är han fortfarande idolen!

Anonym sa...

Glömde signera.
Heléne och Lexa

Ewa sa...

Zeke tackar för att ni andra är så mycket mer förstående än hans matte ;-)
Jag lovar att jag inte kört honom hårt och jag har bara ett krav på honom: Att han ska göra så gott han kan, men när han inte ens försöker att vara BÄST blir jag putt...

Reserapport blir det, jag ska försöka komma ihåg önskemålen om förberedelserna också ;-) Påminn mig om jag glömmer - det kan bli så att jag är helt uppslukad av själva resan när jag kommer hem ;-)