söndag, februari 18, 2007

årsmöte och fina presenter :-)

Sådärja, nu har jag skrivit klart protokollet från gårdagens årsmöte i Södra Dalarnes Vallare och eftersom jag avsagt mig styrelseplatsen och sekreterarskapet så återstår bara överlämnandet till min efterträdare (som inte är formellt utsedd ännu eftersom inte styrelsen konstituerat sig, men ett stalltips är att det blir Anders Ånevall som tar över sysslan).


Jag avtackades med en vårig tulpanbukett och en fullständigt ljuvlig boa som Anita Boberg Jonsson sytt - tack snälla! det var verkligen uppskattat! Lite info om Anitas fina hantverk finns på http://www.movallarens.se/ (där det även finns valpbilder... jag blev just förälskad!)

När jag ändå är i reklambranschen passar jag på att visa de snygga vinglas som jag beställt av Maria och Mats Olsson (Knutas) och som jag fick hem igår:
två med Bud, två med Tam och två med Zeke!

Efter årsmötet hade vi medlemsträff med middag. Jag och Majsan sov över på Pensionat Udden så det blev en riktigt lyxig helg.


Idag på eftermiddagen var lilla Lexa och Heléne här och tränade. Lexa har samma inställning som Zeke hade som liten; driva, driva, driva och hon har ingen aning om varför man ska svänga eller runda fåren. Med tanke på hur lätt det var att få ordning på Lillehund så finns det även gott hopp för den här lilla tjejen. Hon ser jättefin ut och hon verkar cool:-) Efter en ganska stökig början där dessutom Bud stjälpte till så mycket han orkade lugnade sig både får och Lexa (och Bud) och det gick jättebra. Hon balanserar fint när hon väl hamnar i position så det behövs nog inte så många fler sådana pass förrän poletten ramlar ner. Vad fort man glömmer hur små och frusterade de kan vara... Kanske jag skulle slå till på en valp så jag blir påmind igen???

SKOJAR BARA!!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

O,boy vilka fina glas.
Zeke har dom verkligen fångat på ett bra sätt. Ser nästan ut som om han springer i glaset. Tack för i dag också. Superbra!
Heléne

Anonym sa...

Det tar jag som en beställning på Jack Myran valp.
Kul att det går bra med träningen med Lexa.
Ena brodern i bröderna Fluff

Anonym sa...

Det är väl klart att du ska ha en valp!!!
Nu har du beställt en Myravalp!! Eller ska du slå till med en liten Grääsvalp??!!

Bye

Ewa sa...

En Grääsvalp? Hm, skulle det få dig att satsa helhjärtat på vallhundsprov? I så fall ska jag överväga det - träna på du så länge ;-)

Huga, inte en Jack Myran-valp!!! Att jag blev lite sugen när jag såg Anitas valpar på bild (bild nummer tre...)betyder inte att jag har fått storhetsvansinne ;-)

Ewa sa...

Sötnosen av Anitas valpar kommer att stanna i klubben dock inte i Lisselqvars ;-)