söndag, februari 11, 2007

filmsnutt

Jag har äntligen lyckats åstadkomma en kort filmsnutt med Zeke. Materialet är från en träning i december 2006 så den speglar inte riktigt hur det ser ut nuförtiden (ännu ett bevis på att träningen går framåt) så filmen kommer att ersättas med en (förhoppningsvis) bättre så fort det går att träna igen. Nästa filmsnutt passar det nog bättre med rockmusik ;-)

Vi har för mycket snö för att det ska bli bra träning nu så idag har jag, fem får och Zeke varit på promenad. Vi tog träningsfåren och gick upp i skogen och knallade så långt vägen var plogad. Tyvärr har jag något skit i kroppen så jag hängde inte riktigt med de fyrbenta i deras tempo. Vilket kanske var bra eftersom de fick vänta in mig ibland. Intressant var att se att Zeke aldrig försökte vända hem fåren utan han bara fråndrev och fråndrev och fråndrev. När vi gick hem gick jag före fåren och då fick jag säga till Zeke ett par gånger så att han inte kom in så nära. Ni som sett honom med "hemmafåren" vet att han gärna hamnar nära flocken. På förra helgens kurs bestämde vi oss för att det är ett skönhetsfel, eftersom han släpper trycket när han kommer nära stör han inte fåren. På nya får och i nya miljöer håller han ett naturligt bra avstånd så jag kommer inte att bråka på honom för att det inte ser snyggt ut (det "felet" sitter i mitt öga och inte i hans fårhantering - poetiskt sagt, va?!)

Den berömda filmsnutten hittar ni från länk på min första sida (http://web.telia.com/~u74701590/)


Zeke gillar visst att vara fotomodell...

Jag är grymt besviken över att han fortfarande inte fått något sponsorkontrakt med Vattenfall (två hål i väggen) eller med Stomatol :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan Ewa o Zeke!
Så fint och lugnt det går när Zeke vallar.
skall bli kul att se hur det ser ut idag när Zeke vallar.
Kram Anita och dogsen!