torsdag, februari 15, 2007

täcke

Sådärja, nu äger Zeke (till sin stora fasa) ett täcke. Eftersom han förmodligen ska dela det (nej, de ska inte ha det samtidigt...) med Scott köpte jag det billigaste jag kunde hitta *hehe* "tugg, gnag, tugg"
Zeke tyckte att det var en mycket fånig idé att ha något sådant konstigt på sig. Scott som gillar att stå i centrum kråmade sig och njöt ända tills han upptäckte att det stramade och rörde sig när han skulle gå. Han fick en mycket lustig stil (även för att vara en drever) med täcket på...
Jag har lovat Zeke att han ska slippa ha det så länge det inte är så kallt men att det åker på om det är ruggväder eller jättekallt och det kunde väl möjligen gå för sig. Scott kan gott ligga i sin hundkoja utan liggunderlag (eftersom han ätit upp alla som jag lagt dit) utan täcke men han ska få låna det när det är jakt. Då kan det bli lång väntan på att husse ska grilla korv och återge jakthistorier ;-)
Det är lustigt med Scott Drever som är lika stor som border colliebröderna och han väger ungefär lika mycket, det är bara hans ben som är avkapade så att han bara är hälften så hög som de andra.

Hihi, jag får små antydningar om att det snackas en del gott om Lillehund på bygden och att han fått ytterligare någon fan även via nätet... :-) Härligt att det inte bara är jag som gillar honom. *mallig som tusan!*

Dags för sängläge! Natti, natti!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gomorron i norr ....
ska se om jag kan lägga in en bild i helgen på same snoddarna (urfina!!!) men kameran e fortfarande full med solbilder som ska läggas på skiva och sparas.
Ang täcke ätare ... dutta på lite "anti bite" för hästar på täcke kanter och andra usatta delar som kan vara tuggvänliga (he he dogsen får en väldigt konstig min i ansiktet när de testar ;-)
Dock inte så mkt att täcket blir ännu äckligare att ha på sig *L
Så har vi gjort med Culans täcke och jag lovar att mallar är väldigt tuggvänliga på alla sätt och vis (även på varandra ha ha)
Kitty

Anonym sa...

Ja även jag har fallit pladask för Zeke, trodde ju att Du bara skröt(!?)Bra att han får ett täcke så han slipper frysa, det är väl "magplatta" (eller vad det heter)så han inte bara blir varm om ryggen? Just nu ringde min telefon och jag sade; "Nej", fantastiskt va? Apropå täcken, när Moses blivit opererad i ett knä och simtränade på vintern och skulle ut i en kall bil när han var blöt så köpte jag ett täcke åt honom. Han kunde inte hoppa upp i bilen med täcket på sig mycket mindre gå och röra sig./Mona

Anonym sa...

Gräset har faktiskt ett gammalt täcke som hon kan få ärva efter Izadora. Det är ett tjockt grönt regnsäkert täcke med guldskrift på. Fel namn visserligen. Fömodligen är det alldeles för stort för henne... Kanske slutar det med att någon annan hund i familjen får ärva det? Hmm?

Vi ses på lördag!

Anonym sa...

hehe, det var riktigt roligt, med de avkapade benen beskrivningen :-)
kraamar från blåsiga skåneland!!