onsdag, mars 21, 2007

djupa funderingar

Det är lugnt på lammfronten men desto mer på jobbfronten. Om det är för att jag ägnar långa stunder till kritisk granskning eller vad det beror på vet jag inte men jag kan inte låta bli att undra varför man anger torktumlares kapacitet i kilo torr tvätt??? Det är väl helt ointressant hur mycket torr tvätt en torktumlare klarar, tvätten är ju blöt när man stoppar in den... Jaja, jag förstår egentligen att det är för att få något jämförelsevärde med tvättmaskiner, men erkänn att det är konstigt? För övrigt är det nästan lika konstigt att motsvarande värde för tvättmaskiner också är blöt tvätt, ska man blöta och väga den innan man stoppar i tvättmaskinen?

Något annat mycket uppmuntrande: Kolla den här länken där ni kan kolla var en mobiltelefon befinner sig via GPS:
http://www.sat-gps-locate.com/

och så något annat roligt:
En av favoritbloggarna Halvar har gjort en lustig upptäckt:
http://halvar.wordpress.com/2007/03/20/mitt-i-prick/
Är det någon som hittat hit på liknande sätt så säger jag bara välkommen ;-) Inflammerad slemsäck!!!

Det var nog allt för idag... Nej, förresten. Scott Drever tycker inte om sitt husfolk längre! Han är numera klädd i tratt och han är mycket sur. Igår ägnade han kvällen till att köra fast i varenda dörrhål som han skulle passera och han kom inte upp (!) i Biabädden eftersom kanten tog i tratten... Idag har han börjat inse att Någon har sagt upp sig från markservicen och att han måste klara sig själv så nu tar han sig fram riktigt bra, men jisses så sur han är!!! Tratten orsakas av en fläck bredvid svansroten som han slickar på så att den aldrig läker. Han började klia sig när han hade inlammerade analsäckar men sedan har han fortsatt även efter behandlingen (det kliar väl när det läker, kan jag tro). Nu blir det tratt tills fläcken är läkt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Klart man kollade GPSen, *skratt*
hade varit lite kusligt om det funkade ju ...
Med tanke på "Mr Tratting" har du testat att dutta antibite bredvid slickstället?? Funkarde fint när B hade bandage om framtassen och när jag tog bort bandaget duttade jag lite på i pälsen på benet och lovar att han höll det benet så långt från näsan det bara gidk ;-)
Kram,
Kitty

Anonym sa...

Jag skulle kunna säga att jag tycker Du är lite orättvis mot Scott. Men med tanke på vad Du har lovat mig så skall jag inte säga så./Mona

Anonym sa...

Hej Ewa!

Gsm sökningen verkade ha träffat huset bredvid fast jag slog in mitt nummer??!! ´Men kul vad det!!

Mer text kommer?! Jo, jag vet. Jag skulle skriva om vallträningen i måndags, men så "föll" det liksom bort och då kom tanken att skriva om träningen i tisdags hos Peter men det försvann också sedan jag tänkte jag berätta om att L-G erbjöd mig att "byta" Hozz mot 2 av mina bilar. Och eftersom jag måste överväga det föll hela inlägget bort ;-))Och så klarade jag mig undan. Men jag ska skriva.

Egentligen tycker jag att det är både roligare och enklare att göra inlägg i din blogg än att skriva egen. hm!
Bye