söndag, mars 04, 2007

istället för film och bekymrad

Istället för Zeke-filmen som det inte blev något med (det går mycket bättre om man laddar batteriet i kameran) så kommer här ett par lammbilder.

Snacka om hjärtekrosserska...




Alla fyra - ja, de är fortfarande bara fyra...

Ingen vallning idag. Vi har varit ute på tur med sparken. Tam, Bud och Zeke sprang lösa och Scott hade sele och skulle dra mig tänkte jag. Han drog som en stolle bortåt när det ändå är nerför men när vi vände hemåt travade hans stillsamt i slakt koppel bredvid sparken... Sedan tog jag fyrhjulingen och åkte en kort sväng i skogen med de tre långbenta fortfarande lösa, de sprang och lekte och jagade varann men jag insåg att om jag ska fortsätta sådär så ska Tam vara hemma. Det blir nog bättre ordning på de andra två då... Bud ska inte springa någonstans på ett tag, när jag tog in honom från hundgården hoppade han på tre ben och jag har inte en susning om vad som är fel :-( Hittar ingen fläck, tå eller led som ömmar men han stödjer inte på vänster bakben. Vi får se hur han ser ut de närmsta dagarna, det får bli koppelpromenader för honom ett tag nu. Teorin för dagen är att det är något muskulärt, en sträckning eller liknande - det vore inte konstigt som han och Zeke har härjat.

Nu är det bäst jag slutar och tittar till fåren igen. Plötsligt slutade delete-knappen att fungera och utan den går det inte så bra att skriva. Fort och fel...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Long time no see och jisses vad du skriver, jag har läst och läst och läst. Vad duktiga ni är som vanligt med vallningen.
Såg hästmannen idag och han var verkligen härlig! Tack för tipset.
Ååååh *värkande känsla i hjärtetrakten* vad sööööta lamm! Får jag köpa henne som du hade på bild idag? *tittar bekymrat i börsen som alltid är tom*

Ha en skön vecka. Det är vår och vet du, du som också sitter instängd, det är ljust till kl 18! Jag vallade idag OCH har dessutom åkt bil i 5 timmar och åkt förbi ute på vägen vid dig (nåväl, stora vägen mot Hedemora). Då är det VÅR! Alltså om det är ljust så länge så man hinner så mycket liksom. Öh...trött? Ja-a! Var mörkrädd i fjällen inatt när jag var tvungen att gå ut och kissa kl 02.00. Så öde, mörkt och tyst. Och vargar och sånt - säkert...
Hälsar Mackan

Anonym sa...

Nu har jag sett Hästmannen och gråtit en massa, har lätt för att gråta. Det gjorde jag redan när jag läste om filmen för flera månader sedan.
Otroligt vad söta lammen är, kul med fläckiga lamm. I morgon skall vi klippa fåren, få se om de blir lika springiga som dina sedan.
Apropå drag så köpte jag sele och draglina förra vintern, tyckte Moses skulle göra lite nytta och dra mig på skidor. Jag har cyklat mycket med honom, det är nog det som förstört honom. Han var mycket noga med att inte komma före mig utan hela tiden springa vid sidan./Mona