lördag, mars 24, 2007

lite träning som omväxling

Idag har vi äntligen tränat lite igen. Heléne och Lexa var här och visade att de har gått framåt sedan sist jag såg dem. Visst såg det lite stökigt ut idag men det var ändå ett framsteg; nu har Lexa huvudet med sig och hon har en plan med det hon gör. Hennes ben bär henne inte alltid dit hon tänkt gå, men nu är tanken ofta rätt och det är ett stort steg i rätt riktning. Vilken rolig tid de har framför sig med all utveckling... Heléne har lagt ut några bilder på http://www.blogtown.se/blog.php?id=tyra. Ewa och Tea var också här och testade våra får. Tea klarade sig bra - hon har en lugnande inverkan på djuren men hon fick även se att de här fåren måste man ha koll på. Har man fokus på matte istället så försvinner fåren som en avlöning ;-)
Maj och Rex körde också en vända. Rex hade riktig hjärngympa när han skulle ta in tackor och lamm för märkning, där gick han faktiskt bet. Eftersom Majsan inte tillät några dumrus eller bitningar så hade Rex inget vapen att ta till och det upptäckte tackorna blixtsnabbt...

Riktigt trevligt hade vi i vårsolen i dag. Heléne bjöd på kaffe och dessutom var hon snäll och filmade när jag körde Zeke. Tack vare henne finns nu "Zeke - the movie" publicerad ;-) Du hittar den från första sidan eller här http://www.youtube.com/watch?v=fee07O2SJ4c.

Imorgon får vi besök av Zeke-släkt, det ska bli skoj!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för i går! Måste berömma mig själv lite.
Filmen är ju tittbar!
Både Zeke och fåren hamnade i rutan. Konstigt vore det väl annars med tanke på hur kontrollerat och fint han flyttar djur.
Tur vi inte filmade Lexa. Då hade vi fått rekomendera åksjuketabletter innan visning./ Heléne

Anonym sa...

Han är ju för duktig, lille Zeke. Och Heléne är ju också duktig att filma. Det var en fröjd att se filmen./Mona

Anonym sa...

Hej
EWA! Vad spinkig du är på både filmen och bilerna! Trots alla semlor...
Kanonbra filmat Heléne!
Zeke är verligen SÅ cool och fin i sin hantering.
Jag visade filmen för Skippo.
Igår när vi åkte förbi tänkte jag nog att ni var i hagen, flitiga som ni är. Men jag hade med Peter och Pappsen och de hade nog varit måttligt roade om jag föreslagit lite vallningsbesök. hihi
Peter skulle dessutom tvätta min bil när vi kom hem.
Ha det bra! hälsar Mackan

Ewa sa...

Ja Heléne, du skötte både dig och kameran bra. Jag tycker att det är kul att du som nybörjare (säger du i alla fall) kan se alla Lexas framsteg trots att det ser lite rörigt ut ibland. Kanske var det lite too much att filma, men vänta bara...
Mackan, jag tror bestämt att du är min bästa kompis! :-) "spinkig"!!! Jag har fortfarande ett BMI som säger att jag bör gå ner i vikt av medicinska skäl... Men det var väldigt snällt sagt så det firade jag med våfflor idag. Det kom ingen hit och åt...

Anonym sa...

Hej!
Zeke filmen är jättebra gjord och Zeke sköter sig fint.
Håller med du ser ju ut att vara trådsmal på filmen, kanske tur du äter Semlor och Våfflor för att hålla vikten!L
Kram Från ett vårligt Eka.
Anita!