måndag, mars 26, 2007

nr 17 och 18

efter lång väntan kom lamm nr 17 och 18 sent igår kväll och jag ägnade natten åt livräddning. Nåja, så dramatiskt var det inte men den fläckiga nr 18 var inte alls pigg och fixade ingen mat så jag fick mjölka ur tackan och ge henne med spruta. Hon hade sugreflexer men var så vinglig på benen att det var alldeles omöjligt att hitta mat :-(


I morse när jag kom ut stod hon och åt själv så nu är inte det något problem och hon är mycket stadigare på benen men hon har dålig styr på huvudet. Hon slänger lite med huvudet som Stevie Wonder, vilket hon visar mycket tydligt på bilden nedan...

Här är den pigga systern:

och här är vingel-fia...

Någon som har någon teori vad som kan vara fel? Förhoppningsvis är hon bara svag i musklerna eftersom hon även var väldigt vinglig och ostadig på benen i början och jag tycker att hon får bättre ordning även på huvudet. Eftersom hon nu äter själv och blir väl omhändertagen så avvaktar jag och ser om hon blir fortsatt piggare.

Allt väl annars. En fullständigt ljuvlig vårdag har vi haft men jag sov middag när jag kom hem så det var lik förb-at skumt när jag skulle gå ut. Zeke har kört ett kortare intervallpass uppför backen idag, men matte har som vanligt inte fått någon motion. Kanske kommer det att bli någon ändring framöver; i alla fall har jag köpt ett par joggingskor idag (jag har klarat mig utan i tre år så det är risk att de kommer att förbli nya ett tag...).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Ewa!
När kommer mitt spräckliga med mycket vit bagglamm, de med sådan färg som jag vill ha är ju tacklamm? Hoppas att lammet har kryat på sig. Min son håller på att klippa ihop ridhus helgen, så skiva kommer snart. Så fort Manne får klartecken till att träna igen kommer jag upp till dej.
Ha det bra // Helen

Ewa sa...

Härligt Helen, vi ser fram emot skivan! :-) Det finns något fläckigt bagglamm men inte så mkt vitt men det hinner kanske ändra sig? Dels ändrar de sig en del och dels kan det fortfarande bli något extra vackert till dig.
Tacklammet är pigg men hon beter sig märkligt, slänger med huvudet. Hon äter för fullt och är stadigare på benen. Bara att vänta och se. Än så länge är hon den enda som är trefärgad med brunt i (så henne skulle jag haft ordning på...).
Kanske dyker det upp någon trefärgad bagge?
Hör av dig och var rädd om Manne!