tisdag, september 08, 2009

som omväxling; en liten resa

Nu är det dags för en utflykt igen. Den här gången bär det iväg till Bålsta av alla ställen. Avresa onsdag morgon, återkomst torsdag eftermiddag. Sådana här utflykter blir det ibland via jobbet. Jag brukar undvika dem (om det går) när det är jakttider, men den här gången gör jag ett undantag. Det blir genast pyssligare att åka när Hussen också är borta men tack vare hjälpsamma hyresgäster går det mesta att ordna.

Vi fick goda nyheter idag. Chrissan har fått framtiden ordnad. Det känns skönt att hon kommer att få det fortsatt bra och att hon hamnar i närheten så att jag kan klappa lite på henne när jag går förbi. Dessvärre betyder det även att jag snart måste göra slag i saken när det gäller Tinto. Så sorgligt men tyvärr oundvikligt. Det kommer att kännas konstigt att inte ha några hästar sedan.

Inga kommentarer: