onsdag, april 21, 2010

Gillar!


I sommar när jag svär över att Zeke inte går bra på tävling kan ni väl påminna mig om de där veckorna i april när han var så fantastisk...

Vi har två dagar i rad sorterat ut träningsfåren från gruppen med tackor och lamm och det är bara det faktum att de inte är märkta så att jag får chansa lite, som gör att vi inte lyckas helt. Både igår och idag har jag fått plocka över ett par djur som jag släppt över/ inte sett. Kära nån så roligt med får på rymmen ;-)
Sedan har han plockat in smålammen på kvällarna. Där krävs finess ;-) Det här lammet testade att hoppa upp på det fyrkantiga betongfundamentet på bilden, men då hann jag inte få upp kameran. Då klurade Zeke en stund innan han kom på hur han skulle få lammet att hoppa ner...

2 kommentarer:

Monika sa...

visst är det härligt med lite "naturlig"träning? :-)

Anonym sa...

Noterat! /Heléne