torsdag, april 08, 2010

Tryck och timing. Gas och broms...

Idag var Marie och hennes Hedvig hit och tränade. De har som så många andra i vår landsände haft ett långt vinteruppehåll men nu var de på gång igen och Marie ville ha lite hjälp igång och gärna lite repetition av vad Mosse gick igenom på sin clinic. Vi fick hjälpas åt att minnas - man lägger ju olika saker på minnet. De stora pusselbitarna hade vi i alla fall klara för oss. Frågan var bara var vi skulle hitta dem. Lilla Hedvig är en härlig hund. Snabb som en vessla och vill bara flytta djur. I slutet av förra kursen upptäckte hon finessen med flankeringar också men det är mycket fokus framåt i den hunden. Jag gillar henne skarpt men det gäller att man hinner med :o)

Vi började ute men blixtsnabb hund, rörliga får och smetigt underlag var ingen bra kombination. Vi måste sett otroligt roliga ut när vi gled omkring i leran. Vi flyttade in i kalvboxen och där hände det grejer. Det ska bli kul att se dem snart igen.

Att träna andra ger mig massor av energi. Det känns inte alldeles dumt att träna mina egna heller. Zeke fick vara demohund idag och han visade upp sin allra mest ödmjuka sida ;-) Det finns nog hopp om familjen Samuelsson i alla fall...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hopp. Klart det finns!! Vem har någonsin tvivlat på det??
Blev förresten jätte glad :-)) när jag läste ditt inlägg. Zeke fick vara demon-hund! Men efter ytterliga en läsning såg jag att det stod demo-hund. Ja, ja. Alla har vi en dröm, fniss, fniss. Men demohund är inte fy skam det heller, hi,hi. Hedvig ja, henne har jag sett en gång när hon var hos dig på kurs. Föll pladask!
En jätte härlig hund!! / Skräddars