tisdag, april 13, 2010

så härligt

Efter att ha pratat lite hundträning i telefonen på eftermiddagen kände jag att jag var riktigt träningssugen. Mmmm. Härligt. Eftersom grönöringen Rom fått lugnande och dessutom blivit vaccinerad idag var det inte läge att ta ut honom, så jag och Zeke gick ut och tränade hämt. Jisses vad roligt det var! :-) Fåren sprang som stollar, Zeke pinnade på så det trummade i backen och jag bara log... Första utgången tyckte jag att han sneglade in, korrigerade, blev inte nöjd och kallade in för att börja om. Sedan sprang han på så jäk-a bra, han kom ihåg det vi tragglade med i höstas! Oj, vad roligt vi hade och oj, vad det glädjebubblade i mig när jag gick från hagen. Vad jag saknat den känslan! :-)

Roms höfter såg fina ut så nu är det bara att vänta på resultatet... Det är lite lättare att vänta när man med egna ögon sett att det ser bra ut.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att läsa att glädjen är tillbaka igen.Det var verkligen en annorlunda träning sist. Fast för mig och Irja var det bra. Vi lärde oss massor och ärligt sagt så släppte det en stor sten i bröstet på mig. Äntligen fick vi till det med att fösa fåren.Det kändes skönt även om vi hade svårt mot dragen som var.Riktigt bra lärdom för oss.
Håller tummarna åt Rom att höfterna är ok.
Ewa,Tea & Irja

Mackan sa...

Härligt härligt och så blir jag så glad av att se lille Pelle på benen! Ska hålla tummarna för honom.

Men due...ska jag ha såna bråkiga får som ni hade i söndags...? :O
Du sorterar väl ut de bästa till mig. Nu börjar det bli dags snart. Snön töar bort i hagen såg jag. :)

Spännande att hålla tjurar Tur att ni har Zeke! Han är BÄST! :)