torsdag, mars 12, 2009

är Hussen en förklädd kines?

Jag fick ett kul mail idag. Så här stod det:


Om du inte kan läsa ovanstående betyder det att du inte är kines.
Rör vid dina yttre ögonvrår med fingrarna och dra ut dem till sidorna.... så att du får snedaögon .... precis som en person med kinesiskt påbrå.
Och testa att läsa texten igen...

jag skrattade gott eftersom det faktiskt fungerade. Visade texten för Hussen... som läste den klockrent - utan att dra i ögonen. Hm. Inte visste jag att han hade kinesiskt påbrå...

En gång för mycket länge sedan, när jag gick i söndagsskolan, hade vi någon form av teater eller uppträdande. Jag minns egentligen inte varför men förmodar att det hade något att göra med "Jesus älskar alla barnen"-tema. Det enda jag minns mycket väl är att jag fick vara utklädd till kines och bästa kompisen holländska (hon hade träskor och flätor - jag skulle ha kineshatt och någon fotsid sak, hatten var gul och den fotsida saken blå om jag minns rätt)...

Det enda jag minns riktigt tydligt från denna traumatiska händelse är hur rasande jag var när jag kom hem och med tårarna sprutande och ilsket stampande i golvet förklarade för mina föräldrar att "jag vill inte vara någon kipones"... Men jag har sett bildbeviset på att jag uppträdde som kipones så någon måste ha övertygat mig om att det var ok.

Vad vill jag nu ha sagt med detta? kanske att det är något slags äktenskapstycke mellan mig och Hussen - oss kiponeser emellan?

För övrigt har jag, Zeke och vår personliga coach Heléne siktet inställt på IK-2 i Falköping till helgen. Att vara oförberedd är ju också en sorts ursäkt. Men det ska bli kul!

2 kommentarer:

/barbro sa...

Jag tycker att det låter gulligt med den kiponesiska kopplingen...

Oss söndagsskoleungar emellan så fanns väl också någon låt om att "Vi sätter oss i ringen... båd gul och svart och vit" eller nåt sånt. I alla fall på min söndagsskola.

Anonym sa...

...och jag drar och drar i ögonvrärna, men ser inget ändå. Vad är jag, tro? Inte kines då. Men kanske halvblind...? *fniss*

//Strössel