fredag, mars 13, 2009

ordning och reda

Barbro kommenterade förra inlägget "oss söndagsskoleelever emellan". Här kommer lite ordning från forna dagars söndagsstudier...
Det är två sånger inblandade:
VI SÄTTER OSS I RINGEN(Margareta Melin, 1969)
Vi sätter oss i ringen och tar varann i hand. Vi är en massa syskon som tycker om varann. Och Gud är allas pappa och jorden är vårt bo, och vi är vän med alla på jorden må ni tro.Vi sätter oss i ringen och tar varann i hand. Vi är en massa syskon som tycker om varann. Tack gode Gud för jorden och alla människor, gör en familj av alla, en enda jättestor.

och så den andra:
Jesus älskar alla barnen alla barnen på vår jord! Röd och Gul och Vit och Svart gör detsamma har Han sagt. Jesus älskar alla barnen på vår jord

Alltså, en sång om att vi sätter oss i ringen och en annan sång om röd och gul och vit och svart. Det måste nog till en repetition...

För övrigt kan noteras att otack är världens lön. Hästarna fick vara i fårhagen idag eftersom fåren är inne på tork till måndagens klippning. Där skulle hästarna få fri tillgång på ensilage och se lite nya vyer... Det slutade med en stollig häst som sprang lös på gården och var fullständigt nipprig innan hon av en händelse råkade springa in i rätt hage och bli instängd där. När jag åkte till jobbet stod en av hästarna i hörnet och tittade längtansfullt på sin gamla vanliga hage.
Otacksamma djur!

Nu ska jag packa!

3 kommentarer:

/barbro sa...

Okej då - erkänner att jag inte var helt uppmärksam på lektionerna. Kanske bristande intresse? Men vi fick fika i alla fall :)

Anonym sa...

Blir att sanera bil efter helgen hos dig oxå lr?
SY/ Petra

Anonym sa...

Det gläder mig att se att du tog din söndagsskola på allvar. När jag gick i skolan fick vi lära oss en massa psalmer utantill och dem kan jag än i dag. Den där om att sitta i ring hade inte kommit än när jag gick i söndagsskolan men däremot den om "Jesus älskar alla barnen" så den kan jag.