tisdag, mars 03, 2009

reflektion

När jag har kurser eller ger instruktioner här hemma så tjatar jag om att hundens rörelser ska vara rena. Det ska vara en distinkt skillnad mellan en sidledsrörelse och en framåtrörelse. För att illustrera hur jag menar visar jag med Rom. Sedan råder inga oklarheter ;-)

Då till frågan. Hur förklarar jag då den här underbara bilden, tagen av Heléne Elgemyr?

Det är illustrationshunden men är han på väg framåt eller åt sidan? Är det så här de menar när de pratar om att det ska vara ett flöde; flera rörelser samtidigt?
Någon lever inte som hon lär men hon är jävl-t nöjd med både hunden och den här bilden.

Den andra hunden har hon lite mer blandade känslor för just nu. Tävla eller inte tävla? Nu i mars alltså! Putsa till bättre grunder först? Tänka om?
Där är hon inte färdig med reflektionen. Glassar mig åt lillebror så länge ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klart Zekevarg ska tävla, blev så glad när jag såg er i startlistan. Själv undrar jag om det är så smart att jag tävlar då sista månaderna varit 7 dars jobb per vecka och därmed så gott som noll träning:-(. Kör hårt

Ewa sa...

tja Krille, då är vi ungefär i samma division. Vi har i alla fall tränat, men inte på längre avstånd än 20 meter ;-)
Tusen tack! Det är klart Zeke ska tävla! Vi kommer!