lördag, mars 07, 2009

i en annan bransch idag

Igår var jag i sjuktransportbranschen. Idag har inriktningen varit saneringsbranschen... Huset har sanerats genom plock av saker som parkerat på konstiga ställen, dammsugning och torkning. En betydligt större insats skulle behövas men jag hade absolut ingen städinspiration idag. För att undvika uppkomst av allergier och ohälsa behövdes ett visst krafttag ändå.

Under tiden som golven torkade tog vi en promenad. Jag, Bud, Zeke, Scott, Rom och Rex. Scott Drever i koppel, övriga sprang och studsade vida omkring. På vår byväg fick vi möte med ett sällskap grannar med barn, spark och en ung stövare i koppel. Om jag säger så här; "mina" fem parkerades liggande på åkern bredvid vägen och sällskapet hade ändå en del besvär att få med sig stövarflickan förbi. Då inser man hur mycket man tar för givet av hundarna ;-) Rex har ingen naturlig plats när jag kallar in dem runt mig, men han hittade en lucka och höll sig på sin plats. Men jisses vad han blivit pipig på gamla dar... När det inte händer något så piper han... Vi jobbar på att det snart är ett minne blott, i alla fall hos oss.

Förresten, det där skatteavdraget för hushållsnära tjänster. Finns det fortfarande? Att anlita någon som sköter städningen låter väldigt lockande.

Inga kommentarer: