fredag, juli 30, 2010

å så var det helg igen

Veckan som gått:
Först lillsemester med Birka till Åland. Vi stannade på Sjöfartshotellet i Stockholm och gick på stan och kollade Allsången. Hemma onsdag kväll, torsdagen tillbringade jag i Falun eftersom bilen skulle servas. Shoppade lite under tiden som jag väntade. Sedan hem och iväg till Lennart på styrelsemöte. Idag har jag tvättat dyngspridaren (ingen kan säga att vi inte har en omväxlande semester!) och sedan har jag och Zeke varit till Söderbärke och försökt valla in fem köttraskor med kalvar som vi har lovat att hjälpa till att flytta framåt nästa helg. Korna både attackerade och jagade hunden så nu fick han verkligen bekänna färg. Till slut gick de undan lugnt för hunden, vi får väl se om de lärt sig något och är lugnare nästa gång vi försöker.

Rom har skurit upp en trampdyna så han har gått i koppel (ingen bra idé - han är nästan hopplös att rasta i koppel och han studsar som en gummiboll hela tiden) med sko på den skadade tassen. Vi har gjort ett experiment med Compeed skavsårsplåster på trampdynan och det verkar fungera bra. Hoppas han läker snabbt!

2 kommentarer:

Mackan sa...

Ett tips!! Sprayplåster som du har till får.

Ewa sa...

sprayplåster till får? det har jag inte, men sprayplåster till människa har jag och det har fungerat bra.